وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد
وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد
عضو هیئت مدیره بانک مسکن از افزایش وام نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای به 300 میلیون تومان در تهران خبر داد.

به گزارش واحد اقتصادی خبرگزاری صبح اقتصاد عضو هیئت مدیره بانک مسکن از افزایش وام نوسازی بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای به ۳۰۰ میلیون تومان در تهران خبر داد.”وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد”

محمدحسن علمداری با اشاره به پرداخت وام مسکن بافت فرسوده به ۲۰ هزار واحد،‌ اظهار کرد: مبلغ قرارداد امضا شده با مالکان بافت‌های فرسوده تاکنون ۱۳۷۰ میلیارد تومان است.

وی یادآور شد: سال ۹۹ برای احیای بافت‌های فرسوده با استفاده از روش‌های نوین ساخت و ساز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که امسال این وام به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی افزود: بانک مسکن در تهران و کلانشهرها ۵۰ میلیون و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان وام بافت فرسوده با سود ۹ درصد پرداخت می‌کند.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن گفت: مابقی تسهیلات موردنیاز برای بافت فرسوده با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

این تسهیلات در سال ۹۹ نسبت به سال گذشته تا ۴۷ درصد و تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است. در سال گذشته وام ساخت مسکن تا سقف ۱۷۰ میلیون تومان و در سال ۹۷ به میزان ۱۱۰ میلیون تومان در شهر تهران بوده است.

وام ساخت مسکن در سال ۹۹ برای مراکز استان‌ها و شهرهای  بالای ۲۰۰ هزار نفر تا سقف به ۲۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. این وام در سال گذشته ۱۶۰ میلیون تومان و سال ۹۷ مبلغ ۱۰۰میلیون تومان بوده است.

در سایر شهرها سقف تسهیلات در سال ۹۹ مبلغ ۱۸۰میلیون تومان اعلام شده است که در سال گذشته به میزان ۱۳۰میلیون تومان و در سال ۹۷ به میزان ۹۰ میلیون تومان بوده است.

تسهیلات ساخت مسکن برای سازندگان بدون استفاده از فناوری‌های نوین

برای شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها به ترتیب ۲۰۰، ۱۷۰ و ۱۴۰ میلیون تومان است.

وام ساخت مسکن در سال ۹۹ برای سازندگان غیرحرفه‌ای نیز به ترتیب ۶۰،۷۰ و ۵۰ میلیون تومان است. نرخ سود این وام،

  • در تسهیلات بدون سپرده ۱۸ درصد
  • از محل اوراق ۵/ ۱۷
  • در بافت‌های فرسوده ۱۶درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: مطابق امتیاز موجود در بسته مشوق تولیدی بانک مسکن، سازندگانی که از فناوری های نوین ساختمانی استفاده می‌کنند، نرخ سود تسهیلات یک واحد درصد به آنها تخفیف داده می‌شود.

پیش‌تر مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت وام‌ ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومانی برای ساخت واحدهای طرح ملی مسکن نیز خبر داده بود که به سازندگان از محل اوراق حق تقدم ۳۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

 

  • منبع خبر : ایران جیب