«وام مسکن»کفایت احداث سرپناه برای زلزله زدگان را نمی کند
«وام مسکن»کفایت احداث سرپناه برای زلزله زدگان را نمی کند

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دغدغه مردم زلزله زده کرمانشاه در خصوص تامین مسکن، نوع ساخت، هزینه های بالا و عدم کفایت وام مسکن برای احداث سرپناهی مناسب، کاملا مشخص و مشهود بود. حمیدرضا حاج بابایی در خصوص بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: بعد از جلسه با استاندار و مسئولان منطقه، چندین […]

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: دغدغه مردم زلزله زده کرمانشاه در خصوص تامین مسکن، نوع ساخت، هزینه های بالا و عدم کفایت وام مسکن برای احداث سرپناهی مناسب، کاملا مشخص و مشهود بود.

حمیدرضا حاج بابایی در خصوص بازدید از مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: بعد از جلسه با استاندار و مسئولان منطقه، چندین روستا و شهر سرپل ذهاب و منطقه ثلات باباجانی مورد بازدید قرار دادم، حدود یک ماه از حادثه گذشته، ولی تلاش های ارتش و سپاه کاملا نمایان است، اسکان موقت تا حدودی پایان یافته است، تلاش های استاندار و دستگاه های اجرایی مشهود است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تشریح نتایج بازدیدها و بررسی وضعیت مناطق زلزله زده گفت: باید سرعت خدمات رسانی بیشتر شود، فصل سرما نیاز به سرعت بیشتری برای ارائه خدمات را ایجاب می کند.هماهنگی بین دستگاه های مختلف خدمات رسان به صورت کار سیستماتیک و یک پارچه  نیاز است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه دغدغه  مردم در خصوص تامین مسکن، نوع ساخت، هزینه های بالا و عدم کفایت وام مسکن برای احداث سرپناهی مناسب کاملا مشخص و مشهود است، گفت: برخی از آسیب دیدگان صدمات جسمانی شدیدی دارند که هنوز در بستر بیماری هستند، دغدغه درمان و تامین اعتبار درمان برای صدمات بزرگ و جدی مانند قطع نخاع نیاز به ارائه راهکار و تدبیر مناسب دارد.

حاج بابایی با اشاره به بررسی روند تحصیل دانش آموزان مناطق زلزله زده، تاکید کرد: در کنار سایر موارد، توجه به دانش آموران بستری به خاطر آسیب جسمانی و لزوم توجه خاص به این گروه، همچنین تامین کتابهای درسی برای دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای تصویب طرحی در راستای برداشت ۱۰۰۰ میلیون تومان از حساب صندوق توسعه ملی جهت بازسازی مناطق زلزله زده گفت: باید تقویت شبکه های اجتماعی تاثیرگذار، مانند مساجد، مدارس، برای شفاف سازی  و اطلاع رسانی دقیق  و به موقع  به آسیب دیدگان از زلزله تقویت شوند. افزایش سرویس های بهداشتی به خصوص برای بانوان باید در دستور کار قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین گزارشهای دقیق آماری  برای نشان دادن وضعیت و نوع ارائه خدمات به مردم مناطق زلزله زده گفت: بعد از اتمام بازدید در فرمانداری شهرستان ثلاث باباجانی جلسه ستاد بحران با حضور استاندار، محمدی نماینده مردم قزوین و نادری نماینده ثلاث باباجانی و جوانرود تشکیل و گزارش نهایی توسط استاندار ارائه شد و در این جلسه گزارش مصوبه کمیسیون بودجه ومحاسبات را در جلسه ارائه دادم.