ارائه گزارش حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان به هیات دولت
ارائه گزارش حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان به هیات دولت

وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش کارشناسی بررسی ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان اهل استان هرمزگان در داراب فارس تدوین و به هیات دولت ارائه می شود. سید محمد بطحایی شامگاه جمعه در جلسه بررسی ابعاد مختلف واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب افزود: از معاونت فرهنگی و پرورشی خود خواسته […]

وزیر

وزیر آموزش و پرورش گفت: گزارش کارشناسی بررسی ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان اهل استان هرمزگان در داراب فارس تدوین و به هیات دولت ارائه می شود.

سید محمد بطحایی شامگاه جمعه در جلسه بررسی ابعاد مختلف واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی در داراب افزود: از معاونت فرهنگی و پرورشی خود خواسته ام که گزارشی از ابعاد مختلف این حادثه با هدف طرح در هیات دولت ارائه کند.
وی اظهار کرد: بدون تردید با اصلاحاتی در فرایند برگزاری اردوهای دانش آموزی، امکان کاهش این گونه حوادث وجود دارد.
وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از وحدت رویه دستگاههای خدمت رسان فارس در حادثه واژگونی اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی گفت: سرعت عمل مناسب عوامل امدادی و انتظامی استان فارس و شهرستان داراب موجب شد که عمق این فاجعه کم تر شود.
بطحایی با اشاره به گفت و گوی تلفنی خود با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: آقای دکتر قاضی زاده هاشمی نیز بر لزوم پیگیری دقیق این حادثه و رسیدگی به حادثه دیدگان تاکید کرد.
وی گفت: امیدواریم با اقدامات خوب درمانی که برای این عزیزان انجام می شود ، مصدومان حادثه هر چه سریعتر به جمع خانواده خود بپیوندند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: کار زیبایی که آموزش و پرورش انجام داد این است که با حضور مربیان در کنار دانش آموزان، زمینه آرامش مصدومین حادثه را تا رسیدن والدینشان فراهم کرد و این ستودنی است.
استاندار فارس نیز در این جلسه ضمن قدردانی از اعضای ستاد مدیریت بحران استان ، فرماندار ، مجموعه بهداشت و درمان استان و شهرستان داراب ، آموزش و پرورش و عوامل انتظامی و پلیس راه گفت: این رویداد یکی از بهترین برنامه های مدیریت بحران استان بود که به صورت سازمان یافته و دقیق انجام شد، همچنانکه در مدت ۱۰ دقیقه و در کوتاهترین زمان نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شده و به مصدومان رسیدگی کردند.
سید محمد علی افشانی افزود: این نوع عملکرد نشان از آمادگی نیروهای امدادی و احساس مسئولیت آنها است.
استاندار فارس گفت: بررسی مجدد فرایند اردوهای دانش آموزی یک ضرورت است؛ مهمترین سوال خانواده ها علت حرکت اتوبوس حامل دانش آموزان در شب است که نیازمند بررسی است.
در این جلسه، مسئولان دستگاه های خدمت رسان گزارشی از وضعیت رسیدگی به حادثه دیدگان ارائه کردند.
حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز عضو تشکیلات فرزانگان استان هرمزگان ساعت سه و ۵۹ دقیقه بامداد جمعه در شهرستان داراب روی داد و در این حادثه هفت دانش آموز، سرپرست آنها و همچنین مالک اتوبوس جان باختند.
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز بعدازظهر جمعه با هدف بررسی ابعاد حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان این استان به داراب سفر کرد. وی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در داراب، اعلام کرد که روز شنبه یازدهم شهریورماه برای همدردی با خانواده دانش آموزان جانباخته، در استان هرمزگان عزای عمومی برپا می شود.
استاندار هرمزگان همچنین گفت: پیکرهای جانباختگان این حادثه عصر شنبه در بندرعباس تشییع و سپس برای تدفین به شهرشان منتقل می شوند.
استاندار فارس نیز از تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی ابعاد این حادثه خبر داد.
سیدمحمد علی افشانی در گفت و گو با ایرنا افزود: یک کمیته کارشناسی با حضور پلیس راه، بهداشت و درمان و ستاد مدیریت بحران استان برای بررسی ابعاد مختلف این حادثه دلخراش تشکیل خواهد شد.
وی همچنین گفت: خدمات رسانی و امداد رسانی به موقع و سریع نیروهای امدادی و اورژانس استان به مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اجازه نداد که تعداد کشته های این حادثه افزایش یابد.
در همین حال، پایگاه خبری پلیس اعلام کرد که بر اساس گزارش های اولیه ماموران پلیس راه استان فارس، خستگی و خواب آلودگی راننده علت واژگونی اتوبوس بوده است.
در این گزارش آمده است: تحقیقات بیشتر برای روشن شدن ابعاد این حادثه ادامه دارد.
حجت الاسلام سید محسن موسوی رئیس دادگستری شهرستان داراب نیز گفت: راننده این اتوبوس که از نظر جسمانی، سالم است، بازداشت شد و پرونده قضایی برای پیگیری دقیق ابعاد مختلف این حادثه تشکیل شد.
بنا بر این گزارش، این اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی بود که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند.
۲ اتوبوس دیگر نیز حامل دانش آموزان هرمزگانی به مقصد شیراز بودند که به دنبال این حادثه ، سرنشینان آنها در باشگاه فرهنگیان شهر داراب اسکان داده شدند.
شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.