واکسن در اختیار باشد، تا آذر واکسیناسیون عمومی را تکمیل می کنیم
واکسن در اختیار باشد، تا آذر واکسیناسیون عمومی را تکمیل می کنیم
رییس جمهور گفت: اگر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور اظهار کرد: اگر از ۶۰ سال به بالا واکسیناسیون تکمیل شد آن وقت ما از لحاظ فوتی‌ها و آماری که اعلام می‌شود به وضعیت بهتری می‌رسیم.”واکسن در اختیار باشد، تا آذر واکسیناسیون عمومی را تکمیل می کنیم”

وی افزود: ان شاءالله این کار تا پایان خرداد یا اوایل تیر اتمام می یابد. در این زمینه نیاز به واکسیناسیون ۱۵ میلیون نفر است که تاکنون ۵ میلیون نفر واکسینه شدند و باید بقیه هم واکسنیه شوند.

روحانی یادآور شد: در زمینه واکسیناسیون عمومی هم باید گفت که اگر این امر واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال تا مردادماه تمام شود ما سه ماه فرصت می‌خواهیم که به واکسیناسیون عمومی بپردازیم و اگر واکسن کافی در اختیار باشد تا آذرماه می‌توانیم واکسیناسیون عمومی را هم تکمیل سازیم.

دکتر جلیل کوهپایه‌زادهدرباره آخرین اخبار پیرامون کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس، به واکسیناسیون دو گروه ۲۵۰ نفره در فاز دوم اشاره و ابراز امیدواری کرد که فاز دوم این واکسن در تیرماه به پایان رسد.

وی درباره مشکل قطع شدن برق در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار کرد: مشکلات ناشی از قطع شدن برق طبیعی است اما بیمارستان‌ها مجهز به برق اضطراری هستند و دستور داده شده است تا همگی این دستگاه‌ها به دقتی بیش از گذشته چک و بررسی شوند. از طرفی با هماهنگی استاندار محترم با وزارت نیرو تلاش شده است مناطقی که بیمارستان‌ها در آن قرار گرفتند دچار قطعی برق نشوند و اگر قرار باشد این اتفاق بیفتد از قبل به بیمارستان اطلاع دهند تا آمادگی کافی برای قطع شدن برق را داشته باشند.

کوهپایه‌زاده ادامه داد: در بحث حفظ زنجیره سرد واکسن نیز این موضوع مدنظر مراکز تجمعی تزریق واکسن قرار گرفته است. البته قطع برق در این مورد چندان اثرگذار نیست؛ زیرا از طریق کلد باکس‌ها می‌توان چند ساعتی دمای واکسن‌ها را مدیریت کرد ولی در هر صورت قطعی برق معضلات خود را در زنجیره سرد واکسن ایجاد خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا