واکنش تیلرسون به گزارش‌ها درباره اخراجش از وزارت خارجه آمریکا
واکنش تیلرسون به گزارش‌ها درباره اخراجش از وزارت خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره طرح کاخ سفید برای برکناری او از سمتش واکنش نشان داد. رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های رسانه‌های این کشور درباره  خروجش از این سمت را تکذیب کرد و آن‌‌ها را «خنده‌دار» خواند. به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی، تیلرسون در جریان دیدار با نخست‌وزیر لیبی در […]

وزیر خارجه آمریکا به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره طرح کاخ سفید برای برکناری او از سمتش واکنش نشان داد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گزارش‌های رسانه‌های این کشور درباره  خروجش از این سمت را تکذیب کرد و آن‌‌ها را «خنده‌دار» خواند.

به گزارش یو‌اس‌ای‌ تودی، تیلرسون در جریان دیدار با نخست‌وزیر لیبی در پاسخ به سوالی درباره گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز مبنی بر اینکه کاخ سفید در حال بررسی جایگزین کردن او با «مایک پامپئو»، رئیس فعلی سیا است، دو بار گفت: «خنده‌دار است.»

وی از اظهارنظر بیشتر در این بار خودداری کرد. پیشتر وزارت خارجه آمریکا هم اخبار رسانه‌ها در این مورد را تکذیب کرده و گفته بود که تیلرسون در این سمت باقی خواهد ماند. تیلرسون قرار است روز دوشنبه به اروپا سفر کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هم گزارش‌ها درباره طرح وی برای برکناری «رکس تیلرسون» از وزارت خارجه را رد کرد.

ترامپ در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «آنچه که رسانه‌ها از قول من نوشته‌اند که رکس تیلرسون را برکنار کرده‌ام یا او به زودی خواهد رفت، اخباری دروغ است! او نمی‌رود. با این‌که ما در برخی حوزه‌ها اختلاف‌نظر داریم (حرف آخر را من خواهم زد)، به خوبی با همدیگر کار می کنیم و آمریکا بار دیگر به شدت مورد احترام قرار گرفته است.»

پیش از این نیز در روز جمعه، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید به خبر احتمال برکناری قریب‌الوقوع رکس تیلرسون واکنش نشان داد و گفت که تا به این لحظه اعلامیه‌ای درباره تغییر پست‌ها در دولت آمریکا منتشر نشده است و «تیلرسون به اداره امور وزارت خارجه ادامه می‌دهد.»

رسانه‌های آمریکایی، ۲ روز پیش گزارش داده بودند قرار است «مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا جایگزین رکس تیلرسون شود و قرار است این تغییر و تحولات حد فاصل دسامبر تا ژانویه روی دهند.

تیلرسون طی ماه‌های اخیر اختلافات زیادی بر سر سیاست خارجی از جمله در موضوع کره‌شمالی، و ایران با ترامپ داشته و این اختلافات چندین بار علنی شده است.