واکنش روسیه به اخراج مستشار نظامی روس از اسلوواکی
واکنش روسیه به اخراج مستشار نظامی روس از اسلوواکی

وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که مسکو اخراج مستشار نظامی خود از جمهوری اسلوواکی را اقدامی خصمانه ارزیابی کرده و بر اساس اصل مقابله به مثل، به آن واکنش نشان خواهد داد. به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ایاعلام کرد که مسکو اخراج یک دیپلمات روس از […]

وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد که مسکو اخراج مستشار نظامی خود از جمهوری اسلوواکی را اقدامی خصمانه ارزیابی کرده و بر اساس اصل مقابله به مثل، به آن واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ایاعلام کرد که مسکو اخراج یک دیپلمات روس از جمهوری اسلوواکی را اقدامی خصمانه علیه روسیه ارزیابی کرده و بر اساس اصل مقابله به مثل، به آن واکنش نشان خواهد داد.

روز چهارشنبه “پیتر پلیگرینی” نخست وزیر اسلوواکی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات سرویس امنیتی نظامی این کشور، مستشار نظامی سفارت روسیه در براتیسلاو، «عنصر نامطلوب» شناخته شده و در تاریخ ۲۲ نوامبر (اول آذر ماه) از اسلوواکی اخراج شده است. وی فعالیت این دیپلمات نظامی روس را در جهت آسیب رساندن به منافع اسلوواکی و ناتو و مغایر با پیمان وین دانسته و ادامه حضور وی در خاک این کشور را به ضرر دولتش نامید.

نخست وزیر اسلوواکی در عین حال یادآور شد که مقامات براتیسلاو خواستار رواطب استاندارد با مسکو است و اخراج این دیپلمات روس، اقدامی درست بود.