واکنش ضدسعودی سران ترکیه، آلمان و فرانسه به قتل «خاشقجی»
واکنش ضدسعودی سران ترکیه، آلمان و فرانسه به قتل «خاشقجی»

سران ترکیه، آلمان و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک نشست استانبول واکنش هائی را علیه عربستان در خصوص قتل «خاشقجی» اعلام کردند. رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه و نیز صدراعظم آلمان امروزو در جریان نشست چهارجانبه استانبول با موضع سوریه با پرسش خبرنگاران رسانه های جمعی درباره واکنش کشورهای متبوع خود به قتل فجیع جمال […]

سران ترکیه، آلمان و فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک نشست استانبول واکنش هائی را علیه عربستان در خصوص قتل «خاشقجی» اعلام کردند.

رؤسای جمهوری ترکیه و فرانسه و نیز صدراعظم آلمان امروزو در جریان نشست چهارجانبه استانبول با موضع سوریه با پرسش خبرنگاران رسانه های جمعی درباره واکنش کشورهای متبوع خود به قتل فجیع جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول مواجه شده و پاسخ های زیر را بیان کردند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص گفت: دادستان کل عربستان سعودی فردا در ارتباط با پرونده خاشقجی به ترکیه سفر می کند. این جنایت در ترکیه اتفاق افتاده و عاملان آن نیز در استانبول باید محاکمه شوند. عربستان باید به سؤال‌ درباره اینکه چه کسی تیم ۱۸ نفره ترور را به استانبول اعزام کرد، پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: از ریاض می خواهیم تا اطلاعات لازم درباره همدست‌ ترکیه‌ ایِ قتل خاشقچی را در اختیار ما قرار دهد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز در این باره گفت: اتحادیه اروپا ممکن است تصمیم مشترکی درباره قطع ارسال سلاح برای ریاض پیرامون پرونده قتل خاشقجی اتخاذ کند.

صدراعظم آلمان ادامه داد: صادرات هرگونه سلاح به عربستان تا دریافت توضیحات شفاف درباره قتل خاشقچی از سوی ریاض به این کشور متوقف خواهد بود.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در این باره تأکید کرد: تحریم‌ های نظامی‌ علیه عربستان در نظر گرفته شده و به زودی در سطح اتحادیه اروپا اعمال خواهند شد.