واکنش غول گرجی به پنجمین طلای پیاپی جهانی و رکوردشکنی در ازبکستان
واکنش غول گرجی به پنجمین طلای پیاپی جهانی و رکوردشکنی در ازبکستان
لاشا تالاخادزه ابراز امیدواری کرد در آینده بیشتر بتواند باعث خوشحالی مردم کشورش شود.

لاشا تالاخادزه ابراز امیدواری کرد در آینده بیشتر بتواند باعث خوشحالی مردم کشورش شود.

به گزارش صبح اقتصاد،  لاشا تالاخادزه در حرکت اول ۲۴۷ کیلوگرم را مهار کرد. در حرکت دوم ۲۵۷ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم و پایانی مسابقات، پشت وزنه رویایی ۲۶۷ کیلوگرم ایستاد که داوران دو چراغ قرمز به او دادند و تنها داور ایرانی چراغ سفید داد. اما هیات ژوری این وزنه را پذیرفت و تالاخادزه توانست رکورد دوضرب جهان را ۲ کیلوگرم بشکند و رکورد مجموع جهان را هم چهار کیلوگرم ارتقا داد.

لاشا تالاخادزه بعد از کسب پنجمین طلای پیاپی جهانی خود گفت: این روز را به کل گرجستان و همه طرفدارانم تبریک می گویم. از حمایت هایی که از من شد بسیار سپاسگزارم. خیلی حس خوبی است که باعث شادی هموطنانت شوی و احساس شادی فوق العاده ای دارم و من سعی خواهم کرد در آینده شما را حتی بیشتر خوشحال کنم. کسب پنجمین قهرمانی در جهان حس فوق العاده ای داشت و می خواهم در آینده قهرمانی های بیشتری به دست بیاورم و بیشتر باعث شادی مردن کشورم شوم. از همینحا هم می خواهم کریسمس و سال نو را به همه تبریک بگویم.

همچنین گیورگی آسانیدزه، سرمربی تیم وزنه برداری گرجستان نیز گفت: حضور ما در جام جهانی ۲۰۲۱ موفقیت آمیز بود و با عملکرد روز آخر لاشا تالاخادزه تایید شد. او ثابت کرده است که یک ورزشکار با استعداد ارزشمند در تاریخ وزنه برداری جهان است. من یک بار دیگر به او تبریک می گویم و شخصا از او تشکر می‌کنم. اهداف ما بسیار بالاتر است، هواداران می دانند جهت گیری ما برای آینده چیست. با شروع از شوتا میشولیدزه، با پایان دادن به لاشا تالاخادزه، می خواهم از همه ورزشکارانم تشکر کنم. با تشکر از تمامی اعضای کادر مربیگری و تیم پزشکی. پیروزی های بیشتری در آینده وجود دارد.

لاشا تالاخادزه دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو است و حالا با کسب پنجمین مدال طلای خود توانست با ۵ طلای جهانی و ۲ طلای المپیک در زمره پرافتخارترین ورزشکاران وزنه برداری در تاریخ قرار گیرد. این غول گرجی می تواند به سومین طلای المپیک خود نیز برسد و رکورد خود را دست نیافتنی تر کند.