وزارت نفت نسبت به تغییر رفتار «توتال» واکنش متناسب نشان دهد
وزارت نفت نسبت به تغییر رفتار «توتال» واکنش متناسب نشان دهد

حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد درباره کارشکنی های اخیر شرکت توتال، گفت: انتظار می رود که این شرکت طبق مفاد قراردادی که با او بسته شده است پیش برود. وی افزود: در موضوع برجام کشورهای اروپایی به شدت با مواضع آمریکاییها علیه ایران مخالفت […]

حسین امیری خامکانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح اقتصاد درباره کارشکنی های اخیر شرکت توتال، گفت: انتظار می رود که این شرکت طبق مفاد قراردادی که با او بسته شده است پیش برود.
وی افزود: در موضوع برجام کشورهای اروپایی به شدت با مواضع آمریکاییها علیه ایران مخالفت کردند و بارها اعلام داشتند که جمهوری اسلامی نسبت به توافق پایبند بوده است. این رو شرکت توتال هم باید نگرشی در تغییر رفتار خود داشته باشد.
امیری خامکانی با بیان اینکه دولت های اروپایی راهی را در پیش بگیرند تا شرکت هایشان در چارچوب توافقات حرکت کنند، اضافه کرد:رفتار شرکت توتال تحت تاثیر آمریکا بر خلاف اصول استقلال اتحادیه اروپا است، چرا که کشورهای اروپایی مدعی هستند که رفتارو تصمیماتشان مستقل از نفوذ کشورهای دیگر از جمله آمریکا است.
این نماینده مجلس با تکیه بر گفتار و رفتار انقلابی، بیان کرد: وزارت نفت و وزارت امور خارجه باید با روشنگری پایبندی ایران به تعهدات را به دنیا ثابت کنند و در صورت نقص قرارداد، چه توتال و چه برجام واکنش متناسب داشته باشند.