واگذاری ۱۹ شرکت و دارایی دولتی در خرداد
واگذاری ۱۹ شرکت و دارایی دولتی در خرداد

تعداد ۱۹ شرکت و دارایی دولتی در خردادماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی روانه میز بورس و فرابورس می‌شود و بخشی از آنها نیز از طریق مزایده واگذار خواهد شد. بر این اساس قرار است کشتارگاه صنعتی جونقان به ارزش کل پایه  ۱۵۰ میلیارد ریال و به وکالت شرکت پشتیبانی امور دام کشور در روز هفتم […]

تعداد ۱۹ شرکت و دارایی دولتی در خردادماه امسال توسط سازمان خصوصی‌سازی روانه میز بورس و فرابورس می‌شود و بخشی از آنها نیز از طریق مزایده واگذار خواهد شد.

بر این اساس قرار است کشتارگاه صنعتی جونقان به ارزش کل پایه  ۱۵۰ میلیارد ریال و به وکالت شرکت پشتیبانی امور دام کشور در روز هفتم خردادماه از طریق مزایده واگذار می‌شود.

سپرده شرکت در این مزایده ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان شده است که به صورت ۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۵ ساله با فواصل ۶ ماهه برای هر قسط، روی میز فروش می‌رود.

واگذاری یک سیلوی دولتی

این گزارش می‌افزاید: سیلوی منطقه ۷ متعلق به استان اردبیل نیز به ارزش کل پایه ۱۳۱ میلیارد و ۷۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال در روز ۲۱ خردادماه امسال از طریق مزایده واگذار می‌شود.

این سیلوی دولتی به وکالت از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به‌صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله با فاصله هر قسط شش ماه، روی میز فروش خواهد رفت.

مبلغ سپرده شرکت در این مزایده نیز ۳ میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین شده است و خریدار باید ۱۵ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری پس از معامله بپردازد.

عرضه دو بلوک بیمه‌ای

افزون بر این قرار است بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز شامل ۶۹۳ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۷۷۷ سهم در روز ۲۸ خرداد بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.

این بلوک دولتی به قیمت کل پایه ۷۵۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون و ۲۰۹ هزار و ۱۵۳ ریال به صورت ۳۰ درصد نقد و بقیه اقساط در بورس عرضه خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید: بلوک ۱۱.۴۴ درصدی بیمه اتکایی امین نیز قرار است در این روز به قیمت کل پایه ۳۵۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۷۷ هزار و  ۴۸۸ ریال به صورت ۳۰درصد نقد و بقیه اقساط روانه میز فرابورس ایران شود.

۱۵ سیلوی دولتی

همچنین بر اساس آگهی منتشر شده مزایده ۱۵ سیلوی دولتی نیز به صورت ۱۵ درصد نقد و بقیه اقساط ۶ ساله در ۲۸ خرداد برگزار می شود که برای این مزایده سیلوی اهواز – منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۳۹۰ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال، سیلوی بهبهان- منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۲۱۹ میلیارد و ۹۲ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۴۰ ریال، سیلوی شوشتر – منطقه (۴) به ارزش کل پایه ۹۲ میلیارد و ۹۷۶ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۴۰ ریال، سیلوی روباز شوش (انبار روباز شوش) منطقه (۴)  به ارزش کل پایه ۳۹۲ میلیارد ریال، سیلوی قدیم کرمان – منطقه (۶) به ارزش کل پایه ۲۶۹ میلیارد و ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال، سیلوی ارزوئیه بافت- منطقه (۶) به ارزش کل پایه ۱۸۶ میلیارد ریال، سیلوی قدیم سنقر – منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۴۴ میلیارد و ۶۹۶ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۷۲۹ ریال، سیلوی قدیم کرمانشاه – منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۲۰۰ میلیارد و ۷۲۵ میلیون و ۴۲۸ هزار ریال، سیلوی  کنگاور- منطقه (۹) به ارزش کل پایه ۹۱ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال، سیلوی  قدیم ازنا – منطقه (۱۲) به ارزش کل پایه ۱۶۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، سیلوی  قدیم خرم آباد – منطقه (۱۲) به ارزش کل پایه ۸۹ میلیارد و ۶۰۸ میلیون ریال، سیلوی قدیم بروجرد- منطقه(۱۲) به ارزش کل پایه ۳۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال، سیلوی بیجار- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۳۱۹ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال، سیلوی قدیم سقز- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۱۶۱ میلیارد و ۹۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و سیلوی قدیم همدان- منطقه (۱۳) به ارزش کل پایه ۱۳۴ میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال قیمت گذاری شده است.