وجدان پمپئو سرشار از احساس شرم است
وجدان پمپئو سرشار از احساس شرم است
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: وجدان پمپئو آن قدر سرشار از احساس شرم است که وی بناچار به این فرافکنی‌های روانی متوسل می‌شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: واقعیت غیرقابل خدشه: «دیپلماتهای» آمریکایی از دیرباز به این امور اشتغال داشته اند: کودتاها، تسلیح تروریست‌ها، دامن زدن به آتش خشونت‌های فرقه‌ای، حمایت از کارتل‌های مواد مخدر، زورگویی به دولتها و شرکتها، جاسوسی از حتی متحدان آمریکا، مغازله با دیکتاتورها، سلاخها و تروریست‌ها و غیره.”وجدان پمپئو سرشار از احساس شرم است”

وی در ادامه آورده است: اما پمپئو (آقای سی. آی. ای یا همان وزیر امور نفرت) و اربابان وی این «شغل» را به درجه کاملاً جدیدی ارتقا داده اند: تروریسم پزشکی. به همین دلیل است که وجدان پمپئو آن قدر سرشار از احساس شرم است که وی بناچار به این فرافکنی‌های روانی متوسل می‌شود.

 

مایک پومپئو توجه ویژه‌ای به اخبار ایران دارد و منتقد سرسخت توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی است. پومپئو بارها ضمن مخالفت شدید با برجام، طرحهای مختلفی در ضدیت با جمهوری اسلامی ایران به کنگره ارائه داده‌است که یکی از این طرح‌ها، ممنوعیت خرید اورانیوم از ایران بود.

در فوریه ۲۰۱۶ مایک پومپئو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا برای بازدید از ایران درخواست روادید کردند. این سه نفر هم‌زمان با درخواست ویزا در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر ایران و سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه، از آن‌ها خواستند به درخواست ویزای آن‌ها توجه ویژه شود. مایک پامپئو و دو نماینده دیگر نوشتند علت اصلی تصمیمشان برای سفر به ایران نظارت بر انتخابات (انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در هفتم اسفند ۹۵) است. آن‌ها همچنین خواهان ملاقات با زندانیان آمریکایی در ایران و بازدید از مجتمع پارچین و تأسیسات هسته‌ای اراک و فردو بودند. وزارت خارجه ایران گفت این سه نفر «به نحو کاملاً نامناسبی» درخواست ویزا کرده‌اند و بر همین مبنا درخواستشان رد شد.

مایک پومپئو به همراه سناتور تام کاتن مدعی شدند که به غیر از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دو توافق جانبی محرمانه دارند. دولت باراک اوباما این ادعا را تکذیب کرد.

مایک پومپئو معتقد است باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گسترش پیدا کند. او در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا به تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ دربارهٔ گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: «مفتخرم که در کنار نمایندگانی از هر دو جناح در مقابل تخاصم ایران ایستاده‌ام. گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران نقش مهمی در حفظ امنیت آمریکایی‌ها دارد.»

 

  • منبع خبر : مهر