وجود ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران
وجود ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از وجود ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران خبر داد. به نقل از وزارت نیرو در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران،تیموری با بیان این‌که در سطح استان تهران ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی، ۵۰ مگاوات انرژی گازسوز، ۴.۵ مگاوات بیوگاز و ۳.۳ مگاوات زباله‌سوز و همچنین ۷۷.۸ […]

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از وجود ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران خبر داد.

به نقل از وزارت نیرو در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران،تیموری با بیان این‌که در سطح استان تهران ۲۰ مگاوات انرژی خورشیدی، ۵۰ مگاوات انرژی گازسوز، ۴.۵ مگاوات بیوگاز و ۳.۳ مگاوات زباله‌سوز و همچنین ۷۷.۸ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده نصب شده است، اظهار کرد: با توجه به این‌که پنل‌های خورشیدی پاک‌ترین انرژی را تولید می‌کنند برنامه‌ریزی‌های متعددی را برای توسعه این انرژی در نظر داریم.

وی با تاکید به این مسئله که باید بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد، عنوان کرد: لازم است تا برای تولید انرژی تجدیدپذیر به سرمایه‌گذاران زمین داده شود و ادارات ذیربط همکاری‌های لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در خصوص بدهی مشترکان به این شرکت گفت: در حال حاضر از مشترکان خانگی، صنعتی، کشاورزی، تجاری و آزاد، ۳۸۲ میلیارد تومان طلب داریم و باید گفت که سالانه حدود ۹۵ درصد مطالبات وصول می‌شود.

وی با تاکید بر این مسئله که سالانه ۱۳۰۰ میلیارد تومان برق در استان تهران به فروش می‌رسد، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ هزار انشعاب غیرمجاز در استان تهران وجود دارد که برای جلوگیری از برق دزدی اقداماتی همچون استفاده از کارشناسان حقوقی، بازدید اکیپ‌های فنی و استفاده از کارت‌های خودنگهدار در نظر گرفته شده است.

تیموری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد شبکه‌های توزیع موجود در استان تهران فرسوده است، ادامه داد: نیاز است که دولت توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشد، هر میزان از عوارضی که دولت دریافت می‌کند در اختیار شرکت توزیع قرار گیرد می‌توانیم در توسعه و اصلاح شبکه هزینه کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر عملکرد شرکت‌های استان تهران برای نصب نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ابراز کرد: بر اساس مصوبه هیات دولت، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی بر اساس لیستی که وزارت نیرو اعلام کرده می‌بایست طی دو سال حداقل ۲۰ درصد مصرف برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین کنند.

او افزود: بر اساس مصوبه هیات دولت اگر در این مدت یعنی از شهریور ۱۳۹۵ تا شهریور ۱۳۹۷ این موضوع محقق نشود، وزارت نیرو می‌بایست بر اساس نرخ تضمینی برق که از نیروگاه‌های تجدیدپذیر خریداری می‌کند از این دسته مشترکان پول دریافت کند که متاسفانه بر اساس آمار تاکنون هیچ اداره‌ای حتی یک کیلووات برق را از این طریق تولید نکرده است.

او با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته برای مدیریت مصرف برق در فصل تابستان گفت: اصلاح تعرفه‌ با هدف کاهش مصرف، اجباری کردن کاهش ۳۰ درصدی صنایع بالای یک مگاوات مصرف، تغییر ساعات اداری، چهار ساعته کردن چاه‌های آب کشاورزی، کنترل بار روشنایی معابر و پارک‌ها و سرویس کولرهای آبی جزو برنامه‌های مدیریت مصرف در نظر گرفته شده است که اگر این برنامه‌ها اجرایی شود معادل ۳۵۱ مگاوات از پیک بار استان را کاهش خواهیم داد.