ورودهیئت فرانسوی سازندهATRبه تهران/۳۲پیکر پیدا شد
ورودهیئت فرانسوی سازندهATRبه تهران/۳۲پیکر پیدا شد

لاشه هواپیمای تهران – یاسوج در ارتفاعات دنا پیدا شد تا در چهارمین روز عملیات در این منطقه جستجو و انتقال پیکرهای مسافران ادامه داشته باشد، هیئت فرانسوی سازندهATR نیز وارد تهران شده است.  پس از اعزام تیم های مختلف از جمله تکاوران ارتش، عملیات انتقال پیکر مسافران این پرواز روز گذشته آغاز و بالگرد […]

لاشه هواپیمای تهران – یاسوج در ارتفاعات دنا پیدا شد تا در چهارمین روز عملیات در این منطقه جستجو و انتقال پیکرهای مسافران ادامه داشته باشد، هیئت فرانسوی سازندهATR نیز وارد تهران شده است.

 پس از اعزام تیم های مختلف از جمله تکاوران ارتش، عملیات انتقال پیکر مسافران این پرواز روز گذشته آغاز و بالگرد ها به منطقه سقوط هواپیما اعزام شده اند. طبق آخرین اخبار به دلیل تاریکی هوا انتقال پیکرهای مسافران به امروز چهارشنبه موکول شده که امروز نیز شرایط جوی در منطقه نامساعد است.منطقه کشف لاشه در حوزه جغرافیایی کهکیلویه و بویراحمد و در ارتفاعات نغول بوده است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

امیر نعمتی در محل سقوط هواپیما در جمع خبرنگاران افزود: محل دقیق اجساد علامت گذاری شده و اجساد زمینی انتقال می یابد. وی با بیان اینکه دید در منطقه بسیار کم است، تکاوران تعدادی از اجساد را حمل می کنند و هم اکنون در حال پایین آمدن از کوه هستند.

نعمتی اظهار داشت: همه اجساد در منطقه سقوط یا با با فاصله ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر از محل لاشه هواپیماهستند. وی افزود:  قرار بود که ۱۰۰ نیروی امدادی به محل لاشه هلی برد شوند اما شرایط جوی اجازه نداد. اکنون ۳۰ نفر در محل هستند که تنها ۱۰ نفر می توانند اجساد را حمل کنند و امکان حمل برای بقیه وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران کشور گفت: زمان دقیق انتقال پیکرها مشخص نیست. اسماعیل نجار اظهار داشت: در داخل دنا و ارتفاعات پوشیده از ابر است و امکان اینکه هلی کوپتری پرواز کند وجود ندارد.

رئیس ستاد بحران کشور افزود: ۶۶ جانباخته در این حادثه داشتیم و هنوز مشخص نیست چه تعدادی شناسایی شده است و آمارها متفاوت است و باید آمار از جانب ما اعلام شود. وی اظهار داشت: با توجه به وضعیت جغرافیایی منطقه زمان دقیق اعلام انتقال پیکرها سخت است اما تا ۲۴ ساعت آینده بتوان تعدادی از پیکرها را منتقل کرد.

فرمانده نیروی زمینی با بیان اینکه پیکرهای جمع آوری شده سالم نیستند و به صورت قطعات جدا از هم است، اظهار داشت:پس از رسیدن پیکرها به دامنه کوه، باید با آزمایش های تخصصی DNA پیکرها شناسایی شود.