ورود آخرین رمان سم شپارد به بازار به زودی
ورود آخرین رمان سم شپارد به بازار به زودی

آخرین رمانی که نویسنده و بازیگر سرشناس تئاتر وسینما پیش از درگذشتش نوشته بود، امسال به بازار می‌آید. به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که سم شپارد جولای امسال در ۷۳ سالگی درگذشت، اما این نمایشنامه‌نویس و بازیگر هنوز آثار دیگری دارد که با جهانیان به اشتراک بگذارد. کمپانی ناپف دابلدی اعلام کرده رمان نهایی […]

رمان

آخرین رمانی که نویسنده و بازیگر سرشناس تئاتر وسینما پیش از درگذشتش نوشته بود، امسال به بازار می‌آید.

به نقل از آسوشیتدپرس، در حالی که سم شپارد جولای امسال در ۷۳ سالگی درگذشت، اما این نمایشنامه‌نویس و بازیگر هنوز آثار دیگری دارد که با جهانیان به اشتراک بگذارد.

کمپانی ناپف دابلدی اعلام کرده رمان نهایی شپارد را که به عنوان بزرگ‌ترین نمایشنامه نویس نسل خودش شناخته می‌شد، با عنوان «جاسوس اول شخص» ۵ دسامبر روانه بازار می‌کند.

این رمان درباره یک راوی بی‌نام است که تلاش دارد تا درباره بیماری خودش و تاثیر آن بر زندگی‌اش بگوید. این رمان را به راحتی می‌توان با زندگی خود شپارد مقایسه کرد که بر اثر مشکلات ناشی از اسکلروسیز درگذشت. او چند سال به این بیماری مبتلا بود.

شپارد برای نمایشنامه‌هایی که نامزد جایزه تونی شده بودند شناخته می‌شود که شامل «بچه مدفون» و «غرب واقعی» است. بازی او در فیلم‌هایی از ترنس مالیک چون «روزهای بهشت»  تا «بلود لاین» شبکه نتفلیکس نیز فراموش ناشدنی هستند.

سام شپارد متولد ۵ نوامبر ۱۹۴۳ بازیگر، نویسنده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان،‌ خالق ۴۴ عنوان نمایش‌نامه، چندین عنوان کتاب، مجموعه داستان کوتاه، مقاله و خاطرات است. او از نویسندگان فیلم‌نامه فیلم «پاریس، تگزاس» بود و سال ۱۹۷۹ برای نمایش‌نامه «کودک مدفون» جایزه پولیتزر را دریافت کرد.

شپارد سال ۲۰۰۹ جایزه قلم لورا پلس را از بنیاد تئاتر دریافت کرده که به مفهوم استاد نمایشنامه نویسی آمریکا است.

این نویسنده علاوه بر نمایشنامه، داستان کوتاه هم می‌نوشت و نمایشنامه‌های او که اغلب شخصیت‌های بی‌ریشه جامعه آمریکایی را در مرکز توجه قرار می‌دهند، از نگاهی شاعرانه و سورآلیستی برخوردارند که اغلب طنزی سیاه در دل آنها نهفته است.

شپارد سال ۱۹۷۵ نمایش‌نامه‌نویس همیشگی مجیک تیاتر شد و بسیاری از آثار مطرح خود از جمله «سه‌گانه خانوادگی» را آنجا نوشت.

یک روز پس از مرگ شپارد، تیم اوبراین روزنامه‌نگار نقل قولی از وی را توییت کرده بود: من از پایان‌ها متنفرم. آنها را نادیده بگیر.