ورود امارات به واشنگتن برای امضای توافق صلح با اسرائیل
ورود امارات به واشنگتن برای امضای توافق صلح با اسرائیل
وزیر خارجه امارات در راس هیاتی از کشورش وارد واشنگتن شد تا در مراسم روز سه شنبه برای امضای معاهده صلح با رژیم صهیونیستی شرکت کند.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد  عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات در راس هیاتی از مسئولان ارشد کشورش به واشنگتن رفت تا در مراسم فردا سه شنبه برای امضای رسمی توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرکت کند.”ورود امارات به واشنگتن برای امضای توافق صلح با اسرائیل”

این مراسم با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ رئی جمهور آمریکا در کاخ سفید برگزار می شود.

وزر خارجه امارات به جای حاکم امارات در این مراسم کند.

هیات اماراتی شامل وزیر اقتصاد، وزیر مشاور در امور مالی و وزیر مشاور در امور همکاری های بین المللی و وزیر صنایع و تکنولولوژی پیشرفته ، رئیس هیات اتحادیه های گمرکی و سفیر امارات در آمریکا است.

دونالد ترامپ ۱۳ ماه گذشته میلادی از توافق اسرائیل و امارات برای عادی سازی روابط میان دو طرف خبر داد.”ورود امارات به واشنگتن برای امضای توافق صلح با اسرائیل”

اگر چه معامله میان اسرائیل و همسایگانش –مصر و اردن- به رغم عادی سازی، هرگز رونق نگرفت، اما انتظار می رود توافق این کشور با امارات –کشوری متشکل از ۷ ایالت- فرق داشته باشد.

برخلاف اردن و مصر، امارات هرگز در هیج یک از ۶ جنگ اعراب با اسرائیل شرکت نداشته است.

علاوه بر این، دوبی یک قطب تجاری در منطقه خلیج فارس است و ابوظبی علاقه مند کاهش وابستگی خود به منابع نفتی است.

به محض اینکه عادی سازی روابط در تاریخ ۱۳ اوت اعلام شد، وزیران امارات و اسرائیل به سرعت خطوط تلفنی بین دو کشور و دسترسی نامحدود به اینترنت را بر قرار کردند. همچنین شرکتهای دو کشور نیز قراردادهای جدیدی با یکدیگر منعقد نمودند.

همچنین، این توافق برنامه اسرائیل برای ضمیمه کردن بخشهایی از کرانه باختری به خاک خود را فریز کرد، هر چند تفسیرهای مختلفی در این مورد که این فریز تا کی دوام خواهد داشت، وجود دارد.”ورود امارات به واشنگتن برای امضای توافق صلح با اسرائیل”

این توافق، اتحاد میان اسرائیل و برخی کشورهای عربی سنی مذهب را نیز با هدف مقابله با ایران شیعه، تقویت کرد.

  • منبع خبر : ایسنا