ورود به ماجرای دو وزنه بردار
ورود به ماجرای دو وزنه بردار
کمیته ملی المپیک در صورتی به ماجرای دو وزنه بردار ایران ورود می‌کند که فدراسیون وزنه برداری در نامه رسمی درخواست پیگیری موضوع را مطرح کند.

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد پس از اینکه کیانوش رستمی و سعید علی حسینی  برای حضور در مسابقات سوئیس به مشکل برخوردند، این دو وزنه بردار برای حل مشکل‌شان از کمیته ملی المپیک کمک خواسته‌اند. رستمی و علی حسینی برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ نیاز دارند در مسابقات سوئیس شرکت کنند اما به دلیل پایان مهلت ارسال اسامی، میزبان درخواست آنها را برای حضور در مسابقات نپذیرفت.

کمیته ملی المپیک هم ورود به ماجرا را منوط به این دانسته که فدراسیون وزنه برداری با ارسال نامه رسمی درخواست این کمک را داشته باشد.

با این شرایط اکنون باید منتظر واکنش فدراسیون وزنه برداری ماند که چه تصمیمی می‌گیرد و به کمیته ملی المپیک نامه می‌زند یا خیر؟

البته در این میان بحث زمان هم بسیار اهمیت دارد چراکه مسابقات سوئیس دوم آبان آغاز می شود و ایران برای پیگیری مسئله فرصت زیادی ندارد.

دو روز گذشته سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان نسبت به حذف رستمی از رقابت‌های جهانی تایلند واکنش نشان داد.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره عملکرد شاگردانش در این بازی‌ها بیان کرد: عملکرد وزنه برداران ایرانی در این بازی‌ها قابل قبول بود. اتفاقاتی در این بازی‌ها پیش آمد که ما را از جایگاه واقعی خود دور کرد. ما می‌توانستیم به راحتی عنوان نایب قهرمانی را به دست آوریم، اما امتیازاتی را از دست دادیم. برخی از ملی پوشان برای اولین بار در چنین آوردگاهی شرکت می‌کردند و تاوان میدان دادن به جوانان، یک اوتی در دسته فوق سنگین بود. وزنه‌ای که برای دادرس انتخاب کرده بودیم، سنگین نبود و این وزنه را او هر روز در تمرینات تکرار می‌کرد.

برخواه در مورد حواشی که پیرامون روز مسابقه کیانوش رستمی وزنه بردار در رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم رخ داد، گفت: هیچگاه دوست نداشتم به موضوع کیانوش رستمی ورود کنم، اما این حق را برای خودم قائل هستم تا از عملکرد چند ماهه خودمان دفاع کنم. برای اینکه کیانوش در این بازی‌ها حضور داشته باشد، دقیقه ۹۰ تغییراتی را در ترکیب تیم اعمال کردیم. رضا دهدار را از وزن ۹۶ کیلوگرم، به یک دسته بالاتر فرستادیم و امیر حقوقی که آماده و سرحال بود را به خاطر رستمی کنار گذاشتیم. حقوقی بار‌ها در تمرینات به رکورد مجموع ۳۹۰ رسید و می‌توانستیم او را در وزن ۱۰۲ در اختیار داشته باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا