ورود تدریجی میوه های پاییزی به بازار
ورود تدریجی میوه های پاییزی به بازار

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تولید پسته در سالجاری به دلیل تغییرات اقلیمی دچار مشکل شده است، اظهارداشت: عرضه این محصول امسال در بازار کم و قیمت آن بالا است به طوری که در میدان مرکزی کیلویی ۴۰ هزارتومان است. رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین از کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت موز نسبت به هفته گذشته خبر داد […]

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: تولید پسته در سالجاری به دلیل تغییرات اقلیمی دچار مشکل شده است، اظهارداشت: عرضه این محصول امسال در بازار کم و قیمت آن بالا است به طوری که در میدان مرکزی کیلویی ۴۰ هزارتومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان همچنین از کاهش ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت موز نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: نرخ این میوه در میدان مرکزی میوه و تره بار به حدود ۹۵۰۰ تومان رسیده است ضمن اینکه به گفته واردکنندگان با توجه به افزایش نرخ دلار قیمت موز در حدود ۹ هزارتومان باقی خواهد ماند.

واردات موز کاهش یافت

حسین صابری ادامه داد: واردات به دلیل افزایش قیمت دلار نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه جز موز و پسته سایر میوه ها تقریبا وضعیت مناسبی دارند، از ورود تدریجی میوه های پاییزی به بازار خبر داد و گفت: نارنگی، انار، کیوی و به وارد بازار شده اند که نارنگی بذر ژاپنی کیلویی ۵ تا ۸ هزارتومانی قیمت گذاری شده اما بقیه این میوه ها به دلیل اینکه حالت غوره دارند و مشتری ندارند، قیمت گذاری نشده اند.