ورود هیاتی از جریان صدر به بصره برای آگاهی از خواسته های معترضان
ورود هیاتی از جریان صدر به بصره برای آگاهی از خواسته های معترضان

هیاتی از جریان صدر که به دنبال ناآرامی های گسترده در استان بصره در جنوب عراق وارد این استان شد. منابع عراقی از حضور هیاتی از جریان صدر به استان بصره به منظور مطلع شدن از خواسته های تظاهرات کنندگان و گوش  دادن به این خواسته ها خبر دادند. این منابع بیان کردند: اعزام این […]

هیاتی از جریان صدر که به دنبال ناآرامی های گسترده در استان بصره در جنوب عراق وارد این استان شد.

منابع عراقی از حضور هیاتی از جریان صدر به استان بصره به منظور مطلع شدن از خواسته های تظاهرات کنندگان و گوش  دادن به این خواسته ها خبر دادند.

این منابع بیان کردند: اعزام این هیات پس از آن صورت می گیرد که مقتدا صدر رهبر جریان صدر از اعزام هیات به استان بصره خبر داده بود. این هیات با عشایر و بزرگان این استان دیدار و گفتگو کرد.

منابع عراقی تاکید کردند: هیات جریان بر ضرورت توجه به مسالمت آمیز بودن هر گونه اعتراضی تاکید کرد.

بغداد تودی گزارش داد: استانهای بصره، میسان، ذیقار، الدیوانیه، واسط و کربلا در عراق شاهد تظاهرات و اعتراضات گسترده در اعتراض به بیکاری و عدم خدمت رسانی است. برخی تظاهرات کنندگان در برخی استانها به ساختمانهای دولتی و مقر احزاب با سنگ حمله کرده اند. در برخی استانها درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان رخ داده است. این تظاهرات روز پنجشنبه در بصره به اوج خود و مقر شرکت های نفتی از سوی تظاهرات کنندگان مورد حمله واقع شد. وزارت نفت عراق از ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در بخش نفت برای ساکنان استان بصره خبر داده است. در روز جمعه در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان شمار زیادی زخمی شدند. در استان ذیقار ۴۲ زخمی شدند. در بابل نیروهای ضد شورش وارد عمل شدند.