وزیر ارشاد: اهل سنت از دیرباز دل در گرو محبت اهل‌ بیت (ع) دارند/سیل اخیر ‌همدلی مردم ایران با اقوام و مذاهب را تقویت کرد
وزیر ارشاد: اهل سنت از دیرباز دل در گرو محبت اهل‌ بیت (ع) دارند/سیل اخیر ‌همدلی مردم ایران با اقوام و مذاهب را تقویت کرد
وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با بیان اینکه موسیقی ایرانی سبب پیوند اقوام در کشور شده است، گفت: عشق، ارادت و محبت اهل‌ بیت (ع) ‌اقوام و مذاهب اسلامی را از غرب تا شرق به یکدیگر پیوند زده است و اهل سنت نیز از دیرباز دل در گرو محبت اهل بیت (ع) دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گمیشان، سیدعباس صالحی شامگاه چهارشنبه در دومین جشنواره موسیقی « آوای ارادت» که در مناطق اهل سنت‌نشین استان گلستان برگزار شده است، اظهار داشت: همه مردم ایران پس از وقوع سیل ویرانگر در این خطه، چشم به استان گلستان داشتند و نگران شما بودند.

وی افزود: مردم سراسر کشور با کمک‌های خود به سیل‌زدگان نشان دادند هم‌نوا و هم‌درد با آنان هستند. سیل اخیر هرچند خسارت‌های زیادی را برای مردم منطقه به بار آورد اما وحدت و همدلی مردم ایران به ویژه اقوام و مذاهب را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به نوع‌دوستی و مهربانی ملت ایران اظهارداشت: اگر حادثه‌ای در گوشه‌ای از کشورمان رخ دهد، همه مردم به یاری و دست‌گیری از آسیب‌دیدگان می‌شتابند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی دل در گرو محبت اهل بیت‌ (ع) دارند، خاطرنشان کرد: همین عشق، ارادت و محبت اهل‌ بیت (ع) ‌است که اقوام و مذاهب اسلامی را از غرب تا شرق به یکدیگر پیوند زده است.

صالحی با اشاره به اشعار شاعر و عارف ترکمن، مختومقلی فراغی در وصف اهل بیت (ع) اظهارداشت: قوم ترکمن از گذشته تا کنون با مهر و محبت اهل بیت (ع) عجین بوده و شاعران و عارفان این قوم پرچمدار این اتفاق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه موسیقی ایرانی سبب پیوند اقوام ایرانی شده است، گفت: محبت اهل بیت (ع) در موسیقی ایرانی در اوج قرار دارد و یکی از ابزارهای نزدیکی اقوام ایرانی است. جشنواره موسیقی آوای ارادت نمایه‌ای از وحدت در ایران اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با تأکید بر تمرکززدایی در اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی افزود: یکی از رویکردهای وزارت ارشاد این است که برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها و حتی شهرستان‌های مختلف برگزار شود تا همه مردم امکان برخورداری از آن را داشته باشند.