وزیر بهداشت به مجلس احضار شد
وزیر بهداشت به مجلس احضار شد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ‌با بیان اینکه مسئولان نباید مصاحبه‌های عجولانه‌ در خصوص موضوع چنار محمودی انجام می‌دادند، گفت‌: برای رسیدگی موضوع هیئت تخصصی بهداشت و درمان مجلس به لردگان اعزام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: وزیر بهداشت به مجلس احضار شد / اعزام هیئت تخصصی ‌مجلس به لردگان

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخی که در استان رخ داده است، اظهار داشت: امیدوارم به زودی ابعاد مختلف ماجرا تحت مدیریت قرار گیرد و درد و رنجی که از نظر روحی و جسمی به مردم استان و روستای چنارمحمودی وارد شده خاتمه یابد.

وی با بیان اینکه این مسئله از این جهت که با روح و روان مردم در ارتباط است اهمیت دارد این آسیب ممکن است در جاهای دیگر کشور و دنیا اتفاق افتد، افزود: نکته مهم در این مسئله نحوه مدیریت ماجراست که باید دستگاه‌های متولی از جمله بهداشت و درمان هر چه سریع‌تر وارد عمل و اقدامات اولیه و تکمیلی را انجام و موجب تسکین آلام روحی و جسمی مردم شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: گزارشاتی که از استان به ما رسیده بیانگر این است که مسئولان کارها را به خوبی انجام می‌دهند و امید است هر نوع اقدام تکمیلی و مورد نیاز به سرعت انجام شود.

نوریان تصریح کرد: در مورد نحوه برخورد با این مسئله از مسئولانی که با مصاحبه‌های عجولانه و اظهارنظرهای غیر دقیق موجب رنجش خاطر مردم شدند گلایه‌مندم، در این گونه موارد معمولا باید تا روشن شدن همه ابعاد قضیه از اظهار نظر غیر کارشناسی خودداری کرد تا تکدر خاطر مردم کاهش یابد و آنچه رخ داده را جبران کند.

وی با بیان اینکه این مسئله مربوط به روستای چنارمحمودی در شهرستان لردگان است، گفت: باید اقدامات کارشناسی و تخصصی صورت گیرد و این وظیفه دستگاه‌های مربوطه از جمله بهداشت و درمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای با امضای جمع زیادی از همکاران مجلس که درخواست مجمع نمایندگان استان بود تایید و به هیئت‌رئیسه فرستاده شد، در این نامه از هیئت رئیسه خواسته شد در اسرع وقت طی فردا یا پس‌فردا یک هیئت تخصصی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بررسی میدانی ابعاد مختلف ماجرا به منطقه اعزام کنند.

نوریان ادامه داد: مقدمات این کار در حال انجام و به زودی شاهد حضور افرادی از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان در منطقه هستیم که این افراد اکثرا پزشک هستند و با تخصص بهداشتی و درمانی ابعاد ماجرا را سنجش می‌کنند.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که از مجلس شورای اسلامی درخواست شده این است که بعد از تهیه گزارش میدانی و تخصصی از ماجرا اقدام بعدی انجام و اگر قصور و سهل‌انگاری از هرمقام مسئولی در این زمینه وجود داشته حتما از بُعد نظارتی مجلس پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: مجمع نمایندگان فعالانه این مسئله را پیگیری می‌کند و در صورت لزوم هر نوع تصمیمی در این مورد گرفته می‌شود منتهی باید تا زمانی که این هیئت کار بررسی و تهیه گزارشات را انجام دهد خویشتن‌دار بود.

نوریان درمورد سئوال از وزیر بهداشت در مجلس شورای اسلامی‌ در رابطه با موضوع روستای چنارمحمودی بیان کرد: قطعا وزیر بهداشت و درمان برای توضیحات به مجلس می‌آید و ما توضیحات ایشان را می‌شنویم و هر نوع اقدام قانونی لازم انجام می‌شود، مجلس از ابزارهای قانونی خود برای کمک به رفع و رجوع آلام مردم استفاده می‌کند و هیچ تعارف و مماشاتی با کسی نیست منتهی باید تا قبل از تعیین و تکلیف ماجرا از اظهار نظر درمورد علت وقوع حادثه و مقصر خویشتن‌داری کرد.

وی در مورد التهابات چند روز گذشته در شهرستان لردگان و روستای چنارمحمودی گفت: حساب مردم چنارمحمودی از حساب افراد مغرض و متصل به جریانات ضد انقلاب جداست و براساس گزارشاتی که دستگاه‌های امنیتی و نظارتی دادند لازم است به شکل جدی و قاطعانه با این عوامل که موجب به هم زدن نظم عمومی و تخریب اموال دولتی شدند برخورد قاطع شود.

نوریان افزود: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی خواهانیم تا شناسایی کامل عوامل و جریانات پشت‌پرده که در این ماجرا نقش داشتند تلاش کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ‌گونه مماشاتی با عواملی که موجب بهم خوردن نظم عمومی و تخریب اموال دولتی شدند قاطعانه برخورد کند و دستگاه‌های ذیربط به مطالبه بحق مردم روستای چنارمحمودی که در ماجراهای اخیر نقش نداشتند رسیدگی کنند. مسئولان امر تاکنون مراقبت‌های لازم را داشته‌اند و از این به بعد نیز بیشتر در این رابطه عمل می‌کنند.

وی گفت: امیدوارم با حضور هیئتی که عازم استان است طی روزهای آینده علت این اتفاق ناگوار مشخص و اگرجایی اقدامات پیشگیرانه نیاز هست تصمیمات لازم گرفته شود.این حادثه هر چند ذائقه مردم استان را تلخ کرد اما مردم مطمئن باشند با اقدامات و پیگیری مسئولان این مسئله بزودی خاتمه می‌یابد مردم خویشتن‌دار باشند و مسیرهای قانونی را برای پیگیری مطالبات خود انتخاب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم مطمئن باشند مسئولان استان ازجمله ۴ نماینده استان، استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی وظیفه خود می‌دانند که نیازها و احتیاجات آن‌ها را مورد توجه قرار دهند.

  • منبع خبر : تسنیم