وزیر خارجه عربستان: مبارزه با تروریسم اولویت اصلی در افغانستان است
وزیر خارجه عربستان: مبارزه با تروریسم اولویت اصلی در افغانستان است
وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که مبارزه با تروریسم اولویت اصلی در افغانستان است و این مسئولیت بر دوش مقامات رسمی این کشور می باشد

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که مبارزه با تروریسم اولویت اصلی در افغانستان است و این مسئولیت بر دوش مقامات رسمی این کشور می باشد.

به گزارش صبح اقتصاد، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با العربیه در خصوص اوضاع در افغانستان گفت:هماهنگی‌هایی با شرکا برای جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به کانون تروریسم وجود دارد و سازمان همکاری اسلامی نیز دنبال کاهش درد و رنج مردم افغانستان است.

وی همچنین از ایجاد کریدور هوایی و زمینی از عربستان به افغانستان با همکاری مرکز ملک سلمان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز در زمینه ارسال کمک های بشردوستانه تجربیات زیادی دارد.

این اظهارات بن فرحان پس از سخنرانی روز یکشنبه در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد ایراد شد. وی در این نشست بر لزوم اطمینان از عدم استفاده افغانستان برای پناه دادن به گروه های تروریستی و افراطی تاکید کرد و نسبت به وخامت وضعیت بشردوستانه در افغانستان و تاثیر آن بر ثبات منطقه هشدار داد.

فرحان از جامعه جهانی خواست تا به جلوگیری از وخامت اوضاع در آنجا کمک کند.

پس از بازگشت طالبان به قدرت، جامعه جهانی میلیاردها دلار کمک به این کشور و دارایی‌های آن را مسدود کرد. سازمان ملل می گوید که افغانستان با یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان روبرو است، در حالی که برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در مورد قحطی خطرناک در آینده هشدار می دهد.