وزیر خارجه کانادا: منتظریم عربستان جزئیات بیشتری ارائه دهد
وزیر خارجه کانادا: منتظریم عربستان جزئیات بیشتری ارائه دهد

وزیر خارجه کانادا با دفاع از موضع حقوق بشری اتاوا، گفت: برای تصمیم در خصوص قرارداد تسلیحاتی، منتظر ارائه جزئیات بیشتر از سوی ریاض می‎مانیم.  «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا در نخستین واکنش خود به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی، گفت: کانادا همیشه از حقوق بشر چه در داخل کشور و چه درعرصه […]

وزیر خارجه کانادا با دفاع از موضع حقوق بشری اتاوا، گفت: برای تصمیم در خصوص قرارداد تسلیحاتی، منتظر ارائه جزئیات بیشتر از سوی ریاض می‎مانیم.

 «کریستیا فریلند» وزیر خارجه کانادا در نخستین واکنش خود به اخراج سفیر این کشور از عربستان سعودی، گفت: کانادا همیشه از حقوق بشر چه در داخل کشور و چه درعرصه جهانی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: باید بگویم حقوق زنان نیز عین حقوق بشر است.

فریلند در واکنش به اقدام ریاض مبنی بر لغو برنامه تبادل دانشجو با کانادا و تصمیم به اعزام دانشجویان به سایر کشورها نیز گفت: مایه شرمساری است که دانشجویان از حق خود برای تحصیل در کانادا محروم می‌شوند.

باتوجه به اینکه کانادا در سال میلادی ۲۰۱۴ موفق به جلب نظر عربستان برای عقد معامله تسلیحاتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار شد، بیم به مخاطره افتادن این توافق تجاری نیز می‌رود.

فریلند در پاسخ به سوالی درخصوص توافق‌ تسلیحاتی گفت: منتظریم عربستان سعودی جزئیات بیشتری درخصوص آنچه که قصد انجام آن را دارد، ارائه دهد.

گفتنی است ریاض در اعتراض به انتقاد مقامات کانادا از بابت بازداشت فعالان حقوق زنان، سفیر کانادا را اخراج کرده و سفیر خود را نیز از این کشور فراخواند.

ریاض همچنین کلیه روابط تجاری با کانادا را قطع کرده و پروازهای عربستان به کانادا و بالعکس نیز متوقف شد.