وزیر دفاع: ۳ دستاورد مهم دریایی در سال ۹۹ رونمایی می‌شوند / تمام موشک‌ها نقطه زن شدند
وزیر دفاع: ۳ دستاورد مهم دریایی در سال ۹۹ رونمایی می‌شوند / تمام موشک‌ها نقطه زن شدند
امیر حاتمی گفت: در سال ۹۹ سه محصول خوب در حوزه دریایی را رونمایی می‌کنیم.

وزیر دفاع: ۳ دستاورد مهم دریایی در سال ۹۹ رونمایی می‌شوند / تمام موشک‌ها نقطه زن شدند

امیر حاتمی گفت: در سال ۹۹ سه محصول خوب در حوزه دریایی را رونمایی می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در شبکه خبر پیرامون وضعیت دفاعی کشور در سال گذشته، اظهار داشت: در حوزه دفاعی رویکردمان بازدارندگی است که متکی به قدرت و توان دفاعی است تا شرایطی داشته باشیم که دشمن جرات تجاوز و تعدی نسبت به خاک و ملت جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد.

وی افزود: در سال ۹۸ تلاش کردیم که این وضعیت را حفظ و تثبیت کنیم؛ برای ما سال ۹۸ سال خاصی بود چراکه فراز و نشیب‌های زیادی در این سال داشتیم؛ در واقع این فراز و نشیب ها از سال ۹۷ شروع شد و دشمنان ما خیلی علنی کشاندن ناامنی به داخل جمهوری اسلامی ایران را هدف گذاری کردند. البته ما همه اقدامات آنها را با قدرت پاسخ دادیم و دشمن هم متوجه شد با کارهای نیابتی نمیتواند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشند.

وزیر دفاع با بیان اینکه روند رو به رشدی را در حوزه تسلیحات و تجهیزات داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: سال ۹۸ جزو سال‌های پر افتخار صنعت دفاعی بود. در حوزه پدافندی دو کار بزرگ یعنی سامانه پانزده خرداد و باور۳۷۳ را بعنوان یک نقطه عطف پدافندی داشتیم.

امیر حاتمی ادامه داد: در حوزه موشکی در سال ۱۳۹۸ با قاطعیت اعلام کردیم که همه موشک های جمهوری اسلامی ایران چه آن‌هایی که قبلا تولید شده است و چه آن‌هایی که جدید تولید شده، نقطه‌زن شده است.

وی با اشاره به طراحی، تولید و پرواز جت آموزشی کوثر در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حوزه هوایی خط تولید کوثر را ادامه دادیم که انشالله در سال ۹۹ چند محصول را از کوثر خواهیم داشت.

وزیر دفاع با بیان اینکه در حوزه رزم زمینی هم سال گذشته رعد، طوفان و ارس۲ را داشتیم، اظهار داشت: در مجموع ۱۵۲ کار تحقیقاتی طراحی کرده بودیم و در حالی که دشمن با فشار حداکثری در تلاش بود ما به اهدافمان نرسیم، اما بحمدالله تمام این ۱۵۲ پروژه به نتیجه رسید.

امیر حاتمی از به ثمر رسیدن ۲ تا ۳ محصول خوب در حوزه دریایی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: ناوشکن دنا و یک ناو مین شکار انشالله به نیروی دریایی ارتش تحویل داده خواهد شد و در حوزه قایق های پرنده و قایق‌های تندرو نیز اتفاقات خوبی در پیش خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه موشکی به خصوص موشک های زمین به زمین که به یک دقت کامل رسیدیم، کارهای ارتقاء کیفیت ویژه‌ای را انجام خواهیم داد، گفت: از جمله این کارها افزایش اثرگذاری سرجنگی‌ها با افزایش قدرت انفجار است تا موشک‌ها موثر‌تر باشند؛ همچنین در سرعت، مانورپذیری و چابکی برنامه های تحقیقاتی بسیار خوبی وجود دارد.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه در حوزه کروز نیز انشالله کروز هواپایه را خواهیم داشت، گفت: در تحرک پذیری موشک های کروز یعنی شلیک در حال حرکت یک کار خیلی خوب دنبال می شود که بسیار مهم است و در سال ۹۹ شاهد آن خواهیم بود.

امیر حاتمی به دستاوردهای جدید در حوزه رزم زمینی نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در حوزه رزم زمینی یک بسته خوب آماده خواهد بود هم در تسلیح بالگردها، بالگردها را برد ضدزره‌شان را بیشتر خواهیم کرد و توان پرواز و عملیات در شب را بیشتر خواهیم کرد.