وزیر فرهنگ و وزیر صنعت مسأله کاغذ را حل کنند
وزیر فرهنگ و وزیر صنعت مسأله کاغذ را حل کنند
حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح دیروز(دوشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) به مدت دو ساعت و نیم از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید کردند.

در این بازدید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن گفت‌وگو با ناشران در جریان تازه های نشر قرار گرفتند.

گزیده بیانات ایشان در این بازدید به شرح زیر است:

*  صورت وضعیت نشان‌دهنده این است که مردم هنوز کتاب می‌خرند و برای خواندن، می‌خرند.

* دنیای کتاب، دنیای پیچیده‌ای است و این نکته‌ای است که آقای صالحی [وزیر ارشاد] باید توجه کند.

*  باید مسأله کاغذ را حل کرد؛ اینطور نمیشود.

* وزیر فرهنگ و وزیر صنعت بنشینند و این مسأله را حل کنند.

در همین راستا رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نمایشگاه کتاب، موضوعات و مشکلات کاغذ، چاپ و نشر را بررسی کردند.

در این نشست که پس از بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب صورت گرفت؛ مسائلی همچون تهیه کاغذ مورد نیاز ناشران، تهیه مواد مورد نیاز صنعت چاپ و مطبوعات بررسی شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از این نمایشگاه و در پاسخ به درخواست مدیران نشر برای اتخاذ تصمیم درباره قیمت کاغذ، از پیگیری برای کنترل افزایش قیمت کاغذ خبر داد. رضا رحمانی در حاشیه بازدید از سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و انتشارات داخلی و خارجی نیز حضور پررنگی در نمایشگاه امسال داشتند، گفت: قیمت کتاب در سال جدید افزایش یافت که دلیل آن بالا رفتن قیمت کاغذ است و در این رابطه با وزیر فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا این مشکل حل شود. او با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ در سال ۹۷ افزود: امسال هم تلاش می‌کنیم با اجرای اقداماتی از افزایش قیمت کاغذ و در نتیجه کتاب، جلوگیری کرده و به بازار نشر کتاب کمک کنیم.