وزیر پاکستانی: نواز شریف ۲ میلیارد دلار رشوه پیشنهاد کرده بود
وزیر پاکستانی: نواز شریف ۲ میلیارد دلار رشوه پیشنهاد کرده بود

وزیر تجهیزات آبی پاکستان اعلام کرد: نخست وزیر سابق این کشور برای تبرئه شدن در پرونده فساد مالی ۲ میلیارد دلار رشوه پیشنهاد کرده است. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «فیصل واودا» وزیر تجهیزات آبی پاکستان مدعی شد «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان برای تبرئه شدن در پرونده […]

وزیر تجهیزات آبی پاکستان اعلام کرد: نخست وزیر سابق این کشور برای تبرئه شدن در پرونده فساد مالی ۲ میلیارد دلار رشوه پیشنهاد کرده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، «فیصل واودا» وزیر تجهیزات آبی پاکستان مدعی شد «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان برای تبرئه شدن در پرونده فساد مالی، رشوه‌های کلانی پیشنهاد کرد.

وی تصریح کرد: او حاضر بود ۲ میلیارد دلار رشوه بدهد که ما حاضر نشدیم این پول را قبول کنیم و رای نهایی را به دادگاه واگذار کردیم.

فیصل واودا افزود: تحمل زندان برای نواز شریف بسیار سخت است و او برای رها شدن از بند حاضر به پرداخت این مبلغ هنگفت شد.

وزیر تجهیزات آبی پاکستان اضافه کرد: فرزندان نواز شریف به او ظلم کردند و در سخت ترین شرایط او را تنها گذاشتند تا اینگونه اسیر چنگ قانون شود.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف گفت: پرونده های موجود علیه «آصف علی زرداری» رئیس جمهور سابق پاکستان نیز مربوط به دوران حکومت حزب نواز است و ما دخالتی در پیشرفت این پرونده‌ها نداریم.

وی تاکید کرد: پیش از به قدرت رسیدن حزب تحریک انصاف حاکمیت در پاکستان دو قطب داشت و دو حزب مردم و نواز آن را میان خود تقسیم کرده بودند، بسیاری از سران این دو حزب در خارج از کشور زندگی می‌کنند و مبالغ هنگفتی را به صورت غیر قانونی از کشور خارج کردهاند.

گفتنی است نواز شریف در پرونده کارخانه صنایع استیل العزیزیه مجرم شناخته و به تحمل ۷ سال حبس محکوم شد.

این در حالی است که دادگاه پیگیر پرونده فساد اقتصادی آصف علی زداری نیز هست و احتمال مجازات او نیز بالا است.