وزیر کار: ارز نیمایی ویژه تأمین نیازهای اساسی کارگران در اختیار تعاونی‌های امکان قرار می‌گیرد
وزیر کار: ارز نیمایی ویژه تأمین نیازهای اساسی کارگران در اختیار تعاونی‌های امکان قرار می‌گیرد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تأمین نیازهای اساسی کارگران با قیمت‌های حداقلی، ارز نیمایی در اختیار تعاونی‌های امکان (تعاونی مصرف کارگران ایران) قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آق‌قلا، محمد شریعتمداری ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی خسارت دیده بر اثر سیل که به چرخه تولید بازگشتند در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دولت همه توان خود را برای رونق تولید و کمک به واحدهای صنعتی، کشاورزی و کارگرانی که بر اثر سیل به طور موقت یا دائم بیکار شدند، به کارگرفته است.

وی با بیان اینکه کارگران، ستون فقرات تولید کشور هستند، افزود: جامعه کارگری کشور روز گذشته بار دیگر بر ایستادگی بر سر آرمان‌ها و تلاش در جهت رونق تولید تجدید بیعت کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه کارگران به هیچ‌وجه از کار و تلاش خستگی‌ناپذیر دست نمی‌کشند، گفت: آنچه که نظام سلطه در خواب خوش دیده، کارگران با کار و تلاش بیشتر جبران خواهند کرد. امسال با تولیدات بیشتر همه خسارت‌های احتمالی را جبران می‌کنیم.

وی ادامه داد: سال گذشته در قالب نظام سه جانبه‌گرایانه تلاش کردیم در حد مقدورات از ایجاد فاصله بیشتر بین سبد معیشتی خانوارهای کارگر با افزایش میزان حداقل دستمزد جلوگیری کنیم، هرچند هنوز هم این فاصله وجود دارد.

شریعتمداری گفت: امسال باید تعاونی امکان که یکی از مراکز مهم برای تأمین نیازهای عمومی کارگران است برای بهبود وضعیت کارگران وارد میدان شود و از منابع ارزی که از طریق سامانه نیما در اختیارش قرار می‌گیرد نیازمندی‌های اصلی کارگران را قیمت‌های حداقلی تأمین کند.