وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا
وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا
در ادامه روزهای قرمز، خوزستان با خیز کرونا دست و پنجه نرم می‌کند. بنا به اعلام مسئولان مراکز بهداشتی، روند مراجعه به مراکز نمونه‌گیری در اهواز و دیگر شهرها همچنان افزایشی است و به همین نسبت، تعداد موارد شناسایی‌شده بیماری نیز افزایش یافته است.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا از ادامه اعمال محدودیت‌ها در استان خوزستان تا پایان شرایط اضطراری خبر داده است؛ خوزستان در روزهایی که به پایان سال می‌رسند، همچنان در شرایط اضطراری است.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا ”

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا خبر داد
محدودیت‌های خوزستان به قوت پابرجا است / آغاز فعالیت نقاهتگاه‌ها در اهواز
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: مقرر شده است که نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها در خوزستان همچنان به قوت خود پابرجا باشد.
ولی‌الله حیاتی در حاشیه جلسه قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۲ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه بحث تشدید نظارت‌ها در خوزستان مطرح و مقرر شده است که نظارت‌ها و اعمال محدودیت‌ها در خوزستان همچنان به قوت خود پابرجا باشد.
وی افزود: مبادی و ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان باید به شدت کنترل شوند. اجرای طرح محله‌محور شهید سلیمانی نیز در دستور کار قرار بگیرد و پشتیبانی لازم انجام شود.
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در مرکز استان، سه نقاهتگاه در نظر گرفته شده است که از امروز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
حیاتی بیان کرد: اداراتی که رعایت حداقلی پروتکل‌های بهداشتی را داشته‌اند، احصاء شده‌اند و تذکرات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه نصب اپلیکیشن ماسک داده شد.
وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری مردم و اعمال محدودیت‌ها بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.
” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
رئیس علوم پزشکی اهواز عنوان کرد
هر بیمار خوزستانی، ۱.۲۳ نفر را مبتلا می‌کند / انتقال غیرکرونایی‌ها به بیمارستان‌های غیردانشگاهی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به تلاش بهداشت برای بیماریابی گسترده در خوزستان گفت: روز گذشته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست در استان خوزستان اخذ شده که تاکنون این میزان نمونه‌گیری بزرگترین رکورد در کشور است؛ به ازای هر بیمار بستری نیز ۱۱ بیمار سرپایی داشته‌ایم.
دکتر فرهاد ابول‌نژادیان اظهار کرد: سه هفته پیش میزان RT (شاخص تولید بیمار به ازای هر بیمار) در خوزستان ۱.۵۹ و دو هفته پیش ۱.۳۴ بوده است؛ این شاخص در ابتدای این هفته به ۱.۲۳ رسیده است.
 وی افزود: به عبارت دیگر، سه هفته پیش به ازای هر ۱۰۰ بیمار ۱۵۹ بیمار دیگر تولید می‌شد اما با اعمال محدودیت‌ها و اطلاع‌رسانی گسترده و همراهی بیشتر مردم، این رقم دو هفته پیش به ۱۳۴ بیمار و در حال حاضر به ۱۲۳ بیمار رسیده است.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: تا زمانی که این عدد به کمتر از یک نرسد، وضعیت بیماری نزولی نخواهد شد.
ابول‌نژادیان با اشاره به عوامل تاثیرگذار در خروجی RT، گفت: اعمال محدودیت‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و وجود تهویه مناسب از عوامل تاثیرگذار در این شاخص هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: استفاده از تهویه مناسب در محیط‌های کاری باید لحاظ شود اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. هر چند اجازه فعالیت به اصناف و ادارات با یک‌سوم ظرفیت داده شده است، باید سیستم تهویه هم مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود:  ممکن است برخی مشاغل گروه یک که اجازه فعالیت دارند، تهویه مناسب را رعایت نکنند. برخی سوپرمارکت‌ها فضای کوچکی دارند و در این شرایط بیماری، تنها دو سه نفر اجازه ورود به محل را دارند اما گاهی مشاهده می‌شود تعداد زیادی در این محل‌ها حضور دارند.
ابول‌نژادیان گفت: همکاران بهداشت در حال تلاش برای بیماریابی بیشتر هستند. روز گذشته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تست در استان خوزستان اخذ شده که تاکنون این میزان نمونه‌گیری بزرگترین رکورد در کشور است؛ به ازای هر بیمار بستری نیز ۱۱ بیمار سرپایی داشته‌ایم.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بروز بیماری در خوزستان بالا است، بیماریابی گسترده را به عنوان یکی از راهبردها مد نظر قرار داده‌ایم. یکی دیگر از راهبردها، اعمال محدودیت‌ها بوده که ابتدا در قالب آموزش، در مرحله بعدی صدور اخطاریه و سپس اجبار، اجرایی شده است؛ به عنوان مثال زمانی که دو مرحله ابتدایی منجر به رعایت پروتکل‌ها نشد، برق قطع شد تا افراد به اجبار محل کار یا محیط را ترک کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: ما بیشتر بحث آموزش را مد نظر قرار داده‌ایم و اجبار در حیطه تکالیف دانشگاه نیست اما دغدغه مردم در خصوص قطع برق را مطرح خواهیم کرد.
ابول‌نژادیان با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های خوزستان در پیک فعلی گفت: با توجه به اینکه بار مراجعه به بیمارستان‌ها زیاد است، به هر طریقی تخت‌های عادی و ویژه را برای بیماران کرونا تامین کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در این وضعیت، تحت فشار هستیم و مجبور شده‌ایم بیماران دیگر که به کرونا مبتلا نیستند را به بخش‌های غیردانشگاهی منتقل کنیم تا دانشگاه بتواند تکلیف خود در خدمت حداکثری به بیماران مبتلا به کرونا را انجام دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: از مردم می‌خواهیم با مدافعان سلامت که مدت‌ها است درگیر کرونا هستند و جان‌شان را به خطر انداخته‌اند، همراهی کنند.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
وی در خصوص انجام تست برای سفرهای هوایی، گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بیماری به سایر استان‌ها مصوب شده بود برای افرادی که قصد سفر به استان‌های دیگر را دارند، تست سریع انجام شود اما دو روز پیش اطلاعیه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که این افراد باید تست PCR انجام دهند که بلافاصله اعلام کردم چنین چیزی نیست و مسافران باید تست رپید را به صورت رایگان و ۲۴ ساعت قبل از سفر انجام دهند.
وی ادامه داد: اما مجددا ابلاغیه‌ای مبنی بر لغو چنین موضوعی به فرودگاه‌ها داده شد که موضوع را با وزارت بهداشت مطرح کردم و همچنان وزارت بهداشت اعتقاد داشت برای جلوگیری از انتشار بیماری به سایر استان‌ها، این کار برای مسافران خروجی انجام شود و مکاتباتی با وزارت راه انجام شده است.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان تصریح کرد: در صورتی که در این خصوص توافق شود و مجددا توسط ستاد ملی مقابله با کرونا تایید شود، آمادگی برای انجام تست وجود دارد زیرا این کار به صلاح مردم است. فعلا انجام تست برای مسافران اجباری نیست و اگر این مصوبه مجددا اعلام شد، ظرفیت برای انجام این کار وجود دارد.
وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد موارد ابتلا به بیماری در خانواده‌ها رخ می‌دهد، به محض بروز کوچکترین علائمی مانند بدن درد، سر درد، تب و گلو درد، بیماران ابتدا باید خود را قرنطینه کرده و سپس به مراکز بهداشتی یا کلینیک‌های تنفسی مراجعه کنند تا از درگیری دیگر افراد خانواده جلوگیری شود.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین به روز رسانی رنگ‌بندی کرونا
طبق آخرین به روز رسانی اپلیکیشن ماسک، ۱۱ شهر خوزستان همچنان در وضیت قرمز قرار دارند.
 بر اساس آخرین به روز رسانی اپلیکیشن ماسک، همچنان ۱۱ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
بر این اساس، اهواز، کارون، شوشتر، شادگان، خرمشهر، دزفول، آبادان، ماهشهر، رامهرمز، دشت‌آزادگان و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.
هفتکل، حمیدیه، باغملک، اندیمشک، امیدیه، ایذه، هندیجان و شوش در وضعیت نارنجی و گتوند، لالی، باوی، بهبهان، اندیکا، رامشیر و مسجدسلیمان در وضعیت زرد هستند.
رئیس بیمارستان خبر داد
تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز / انتظار بیماران در اورژانس برای بستری
رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) اهواز با اشاره به تکمیل ظرفیت این بیمارستان در پذیرش بیماران کرونا از انتظار بیماران در اورژانس برای بستری خبر داد.
دکتر محمد آرزومند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل است و بیماران در انتظار بستری در بخش، در اورژانس بیمارستان معطل هستند.
وی افزود: در حال حاضر ۱۰۵ بیمار در بیمارستان بستری هستند البته معمولا آمار مراجعه بیماران در بعد از ظهر و شب‌ها افزایش می‌یابد.
رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز گفت: میزان مراجعه بیماران بدحال نسبت به هفته گذشته بیشتر شده است و میزان مراجعه بیماران به بیمارستان نیز کماکان بالا است.
فرمانده عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان عنوان کرد
بازرسی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات خوزستان
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از بازرسی مستمر از ادارات استان و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
ولی‌الله حیاتی در گفت و گو با ایسنا  اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد همکاری بهتری از سوی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خوزستان بوده‌ایم و انتظار داریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: با توجه به شرایط کنونی استان خوزستان در شیوع کرونا، بازرسی‌هایی نیز به صورت مستمر از ادارات خوزستان در حال انجام است.
حیاتی گفت: بیشتر ادارات خوزستان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و اگر اداره‌ای به دستورات ستاد مدیریت کرونا عمل نکند و یا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، به آن اداره تذکر داده خواهد شد.
وی افزود: انتظار داریم همکاری مردم در حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شود و مردم به این نکات توجه جدی داشته باشند.
رفتار عجیب مردمی که از کرونا واهمه ندارند
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به حضور بی‌محابای مردم در تجمعات گفت: نتیجه این رفتارها، منجر به افزایش تعداد بیماران شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد، مطمئنا بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.
رضا پورآیین  اظهار کرد: همچنان کروناویروس در حال چرخش است و در سراسر دزفول آلودگی ایجاد کرده است.
وی افزود: با توجه به وجود کرونای انگلیسی، همه گروه های سنی در خطر هستند و تنها راه پیشگیری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در میان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛ مهم‌تر از همه چیز، مردمی هستند که به شکل عجیب و غربب و بی‌محابا همه جا و در تجمعات، عروسی‌ها و عزاداری‌ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت می‌کنند و هیچ واهمه‌ای از این ویروس ندارند.
پورآیین بیان کرد: نتیجه این رفتارها، منجر به افزایش تعداد بیماران شده است و اگر این روند ادامه داشته باشد، مطمئنا بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شوند.
وی افزود: تنها راه برون‌رفت از این پیک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط همه مردم و اصناف است.
” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
معاون اداره‌کل ورزش خوزستان خبر داد
پلمب ۶ باشگاه ورزشی اهواز / برخورد با ۴۰ باشگاه در دستور کار
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از پلمب شش باشگاه ورزشی در اهواز خبر داد.
ابراهیم نصیری اظهارکرد: طی روزهای اخیر باتوجه به تمکین نکردن شش باشگاه ورزشی به عدم فعالیت در وضعیت قرمز این روزهای اهواز و خوزستان، پلمب شدند. نظارت‌ها دقیق است و این باشگاه‌ها با هماهنگی اماکن پلمب شدند.
وی بیان کرد: همچنین اسامی ۴۰ باشگاه ورزشی در اهواز که طی بازرسی‌های غیرمحسوس متوجه تمکین نکردن آن‌ها به دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌ها شدیم، جهت برخورد نهایی به اداره اماکن و نیروی انتظامی معرفی شدند. این باشگاه‌ها با بستن درب باشگاه و به صورت غیر عیان اقدام به پذیرش و فعالیت داشتند.
معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: هر روز با همکاری اداره اماکن، بازرسی مشترک از باشگاه‌ها داریم و هر جا که عدم رعایت به دستورالعمل‌های ابلاغی را ببینیم، بدون شک برخورد می‌شود.
رئیس مرکز بهداشت استان:
وضعیت آینده خوزستان به رعایت پروتکل‌ها بستگی دارد
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وضعیت روزهای آینده استان خوزستان به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.
دکتر سید محمد علوی  اظهار کرد: همچنان روند بیماری در خوزستان با شیبی ملایم‌تر، صعودی است؛ امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از شیب پیک بیماری کاسته شود.
وی با بیان اینکه تعداد تخت‌ها و ظرفیت بیمارستان‌ها محدود است، افزود: هر چه مراکز منتخب و کلینیک‌های تنفسی آماده‌تر و فعال‌تر باشند، فشار بر بیمارستان‌ها کمتر خواهد بود و اکنون نیز اکثر بار مراجعه مردم، مربوط به مراکز منتخب و کلینیک‌ها است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیش از این، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح اهواز حدود ۵۰ درصد بود اما اکنون به حدود ۸۲ رسیده است. البته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محلات مختلف اهواز، متفاوت است.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: وضعیت روزهای آینده استان خوزستان به میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان عنوان کرد
پیش‌بینی افزایش موارد مرگ ناشی از کرونا در جنوب غرب خوزستان” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پیک جدید، بیماران بدحال‌تر از پیک‌های قبلی هستند و سیر بیماری نیز شدیدتر است یعنی بیماران با سرعت بیشتری بدحال می‌شوند.
دکتر شکرالله سلمان‌زاده اظهار کرد: در طغیان بیماری‌ها ابتدا موارد سرپایی، سپس موارد بستری و بعد از آن موارد مرگ و میر افزایش می‌یابد.
وی افزود: در حال حاضر در پی افزایش موارد سرپایی روزهای گذشته، روند بستری بیماران در جنوب غرب خوزستان رو به افزایش است؛ در نتیجه ممکن است تعدادی از بیمارانی که بستری می‌شوند بدحال شوند و در روزهای آینده موارد مرگ هم افزایش یابد.
سلمان‌زاده ادامه داد: به نظر می‌رسد موارد سرپایی به حالت پلاتو رسیده و نسبتا با ثبات است اما نمی‌توانیم زیاد به خودمان امیدواری دهیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در پیک جدید، بیماران بدحال‌تر از پیک‌های قبلی هستند و سیر بیماری نیز شدیدتر است یعنی بیماران با سرعت بیشتری بدحال می‌شوند.
وی افزود: اگر قبلا بیماران پس از یک هفته بدحال می‌شدند، اکنون پس از یکی دو روز به سمت بدحال شدن می‌روند. سن ابتلا نیز نسبت به پیک‌های قبلی کاهش یافته است.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز خبر داد
افزایش روزانه مراجعه به مراکز نمونه‌گیری در اهواز
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری، روزانه رو به افزایش است و هنوز به نوک قله پیک نرسیده‌ایم؛ برای رسیدن به نوک قله پیک باید روند تعداد مراجعه‌کنندگان در مدت چند روز، ثابت باشد.
” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
امراله مردانی  با اشاره به ادامه روند افزایش میزان مراجعه به مراکز بهداشتی منتخب نمونه‌گیری اظهار کرد: روز گذشته (دوشنبه) ۲ هزار و ۷۰۰ تست در شرق اهواز انجام شده است؛ این حجم نمونه‌گیری به منظور افزایش بیماریابی و کاهش بار بیمارستان‌ها انجام شده است.
وی افزود: روند مراجعه به مراکز منتخب نمونه‌گیری، روزانه رو به افزایش است و هنوز به نوک قله پیک نرسیده‌ایم؛ برای رسیدن به نوک قله پیک باید روند تعداد مراجعه‌کنندگان در مدت چند روز، ثابت باشد.
مردانی با اشاره به فراوانی موارد ابتلا به کرونا در مناطق شرق اهواز گفت: ۵۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا در شرق اهواز، در هفته گذشته به ترتیب از چهار منطقه پاداد، باهنر، کوی ملت و زیتون بوده‌اند.
رئیس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره روند اعمال محدودیت‌ها در بازار مرکزی اهواز بیان کرد: در حال حاضر میزان اجرای محدودیت‌ها در هسته مرکزی شهر اهواز تقریبا ۶۰ تا ۶۵ درصد است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان خبر داد
ادامه محدودیت‌های خوزستان تا پایان شرایط اضطراری
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: همه محدودیت‌ها در استان خوزستان به قوت خود باقی است تا از شرایط اضطرای خارج شویم.
ولی‌الله حیاتی در خصوص چگونگی اعمال محدودیت‌ها در استان خوزستان در روزهای پایانی سال اظهار کرد: بنا بر دستور استاندار خوزستان، تمام محدودیت‌های شرایط اضطراری همچنان به قوت خود باقی است.
 وی افزود: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان، کنترل تردد از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد و نظارت و تشدید اجرای پروتکل‌ها در اصناف ادامه دارد.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در شهرهای قرمز، تنها گروه شغلی ۱ مجاز به فعالیت هستند و مابقی مشاغل اجازه فعالیت ندارند.
حیاتی که در یک بخش خبری صحبت می‌کرد، با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: همه محدودیت‌ها در استان خوزستان به قوت خود باقی است تا از شرایط اضطرای خارج شویم.” وضعیت شهرهای خوزستان در جدیدترین رنگ‌بندی کرونا “
  • منبع خبر : ایسنا