توتال ساخت خط لوله و سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را کلید زد
توتال ساخت خط لوله و سکوی فاز ۱۱ پارس جنوبی را کلید زد

معاون مهندسی،توسعه و بهره برداری شرکت نفت گفت: خرید ورق های لازم برای ساخت لوله های مربوط به پروژه خطوط لوله بخش آبی فاز ۱۱پارس جنوبی باهزینه توتال انجام شده و منتظر تائید نهایی کارفرما است. غلامرضا منوچهری  در نشستی خبری در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره […]

معاون مهندسی،توسعه و بهره برداری شرکت نفت گفت: خرید ورق های لازم برای ساخت لوله های مربوط به پروژه خطوط لوله بخش آبی فاز ۱۱پارس جنوبی باهزینه توتال انجام شده و منتظر تائید نهایی کارفرما است.

غلامرضا منوچهری  در نشستی خبری در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه شرکت توتال در فاز ۱۱ پارس جنوبی، گفت: مناقصات مربوط به بخش ساخت لوله و سکوها در حال برگزاری و انجام است.  خرید ورق های لازم برای ساخت لوله های مربوط به این پروژه انجام شده است و تولیدات مربوط به آن نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم نتیجه مناقصات و روند انجام آن را به کارفرما (شرکت ملی نفت ایران) ارائه داده است تا بررسی های لازم در ارتباط با آن انجام شده و تائیدیه نهایی ابلاغ گردد.

وی با اعلام اینکه تمامی مراحل ساخت تجهیزات با هزینه توتال انجام شده است، ادامه داد: مراحل ساخت در این بخش از پروژه مربوط به حوزه سکوها و خطوط لوله است که تاکنون مشکل خاصی در آن نبوده است.

این مقام مسئول همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت تولید و توسعه میدان های تحت مدیریت شرکت فلات قاره توضیح داد: افت تولید میادین مربوط به شرکت نفت فلات قاره تقریباً شدید است. به همین دلیل ۴ پروژه تحت عنوان رشادت، رسالت، فروزان و سیری تعریف کرده ایم تا بر اساس آن مطالعات مربوط به بهبود وضعیت مخازن و در نهایت اصلاح این رویه را انجام دهیم. به این ترتیب باید گفت مناقصات مربوط به میدان سیری را در حال اجرا داریم و قصد داریم طی مذاکراتی، پروژه رشادت را به شرکت صدرا و قرارگاه خاتم الانبیاء بسپاریم. مذاکره برای میدان فروزان و رسالت نیز در حال انجام است.

وی در ادامه با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سال جاری وضعیت مناسبی را در بخش توسعه تجربه کنیم، تصریح کرد: در بخش بالادستی صنعت نفت در آینده نزدیک قرارداد جدیدی را در قالب IPC امضاء می کنیم که پیش بینی می شود تا پایان شهریور یا مهرماه ۱۰ قرارداد دیگر برای ۱۵ میدان را به مرحله نهایی و عقد برسانیم. از سویی دیگر ۱۰ قرارداد دیگر برای ۱۰ میدان را نیز در حال مذاکره داریم که انتظار می رود تا پایان سال با وجود شرایط چالشی کنونی، به نتیجه قطعی برسد.

به گفته منوچهری، مطالعات این میدان ها زمان بر است. از سویی دیگر، طرحی را برای افزایش تولید و نگهداشت میادین نفتی در بخش نفتخیز کشور در قالب ۳۵ پروژه تعریف کرده ایم تا در نتیجه آن شاهد افزایش تولید باشیم. این پروژه ها اغلب در بخش حفاری و خطوط انتقال هستند که به این منظور ۶ میلیارد دلار به این پروژه ها تخصیص داده می شود و  اجرای آنها توسط شرکت های داخلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه مناقصات مربوط به این ۳۵ پروژه آغاز شده است، گفت: در نتیجه اجرای این پروژه ها، شاهد اشتغالزایی قابل توجهی هستیم و پیش بینی می شود ۱۰۰ دکل که تقریباً تمام دکل های کشور را شامل می شود، در این پروژه به کار گرفته شوند.