وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی “اسپایکر” عراق
وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی “اسپایکر” عراق
گروه رسانه امنیتی عراق از وقوع دو انفجار در پایگاه هوایی شهید "ماجد التمیمی" (اسپایکر) در استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش واحد بین الملل خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از المیادین، این دو انفجار دوشنبه شب در پایگاه هوایی “اسپایکر” واقع در استان صلاح الدین در شمال عراق رخ داد که بر اثر آن این پایگاه آتش گرفت.”وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی “اسپایکر” عراق”

انفجارها در پایگاه اسپایکر که نیروهای آمریکایی و عراقی در آن مستقر هستند راس ساعت ۱۱ دوشنبه شب ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۰ به وقت محلی رخ داد.

در بیانیه گروه رسانه امنیتی عراق آمده که تیم دفاع نظامی موفق شد آتش سوزی ناشی از این دو انفجار را مهار کند و این انفجارها تلفات جانی نداشت.

ساعاتی قبل از آن نیز تیم رسانه امنیتی عراق از حمله موشکی به پایگاه التاجی در بغداد خبر داد که میزبان نیروهای ائتلاف آمریکایی است و اعلام کرد این پایگاه با سه موشک کاتیوشا از منطقه سبع البور هدف گرفته شد و این موشک ها در سایت نیروهای نظامی عراق به زمین نشست.

همچنین در این حملات یک هواپیمای ارتش عراق دچار خسارت شد.”وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی “اسپایکر” عراق”

نیروهای امنیتی عراق به تحقیق برای شناسایی عوامل حمله به پایگاه ادامه می دهند.

وزارت خارجه آمریکا در سخنانی در واکنش به تحولات روز دوشنبه در نوار مرزی لبنان با اراضی اشغالی نسبت به اقدامات حزب‌الله لبنان ابراز نگرانی کرد.

 به نقل از شبکه خبری المیادین، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رخدادهای اخیر در مرزهای شمالی اراضی اشغالی اظهار کرد: آمریکا همچنان به شدت نسبت به رفتارهای “خطرناک و بی‌ثبات کننده” حزب‌الله لبنان و تلاش های مداوم آن برای تهدید اسرائیل نگران است.

وی مدعی شد: “اقدامات حزب‌الله علیه اسرائیل امنیت لبنان را مختل می‌کند و آمریکا از «حق» اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت می‌کند.”

این سخنگو در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: حزب‌الله به منافع ویژه خود بیشتر از منافع ملت لبنان توجه دارد!

به نقل از شبکه خبری المیادین، گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای نسبت به تحولات اخیر میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان با اراضی اشغالی واکنش نشان دادند.

در این بیانیه آمده است: مقاومت در تمامی جبهه‌ها حق کامل پاسخ به تجاوزهای مداوم اسرائیل علیه امت ما را دارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه تأکید کردند: حملات هوایی اسرائیل به لبنان و سوریه میزان سردرگمی و ترس دشمن نسبت به پاسخ مقاومت را بیان می‌کند.

  • منبع خبر : ایسنا