ونیز ۲۰۱۹ فیلم اختتامیه‌اش را شناخت
ونیز ۲۰۱۹ فیلم اختتامیه‌اش را شناخت
جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز ۲۰۱۹ با نمایش فیلمی از جوزپه کاپوتوندی کار خود را به پایان می‌برد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از ورایتی، یک فیلم ایتالیایی – آمریکایی با عنوان «کفر نارنجی سوخته» ساخته جوزپه کاپوتوندی به عنوان فیلم اختتامیه هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز معرفی شد.

در این فیلم میک جگر، الیزابت دیبیکی، کلیس بنگ و دونالد ساترلند نقش‌آفرینی می‌کنند.

این فیلم انگلیسی زبان دربارهیک سارق هنری است و اولین حضور کارگردان ایتالیایی کاپوتوندی را از سال ۲۰۰۹ به این سو برای حضور در ونیز رقم زده است.

این کارگردان پیشتر با اولین فیلم بلندش «ساعت مضاعف» در لیدو حضور داشت و فیلمش جایزه بهترین بازیگر زن را برای نقش‌آفرینی کِسنیا راپوپورت دریافت کرده بود.

از فیلم جدید وی که در بخش غیررقابتی و در روز پایانی جشنواره فیلم یعنی ۷ سپتامبر به نمایش درمی‌آید، در کاتالوگ جشنواره به عنوان فیلمی نئونوار یاد شده که داستان آن در فضای معاصر ایتالیا می‌گذرد و درباره یک منتقد هنری مشهور است که می‌خواهد دست به سرقت یک نقاشی خاص بزند.

«کفر نارنجی سوخته» داستان شخصیتی کاریزماتیک و منتقدی هنری به نام جیمز فیگوراس (با بازی بنگ) را تعریف می‌کند که با یک آمریکایی دیگر به نام برنیس هولیس (با بازی دیبیکی) همراه می‌شود. در معرفی فستیوال نوشته شده است: «او یک ضدقهرمان کلاسیک در حال شکل‌گیری است که جذابیتی دارد که جاه‌طلبی‌هایش را می‌پوشاند. همراهش هم زنی معصوم است که مشغول گشتن در اروپاست و از آزادی خودش بودن لذت می‌برد».

این دو نفر به خانه لوکس دریاچه کومو متعلق به کلکسیونر قدرتمند آثار هنری کسیدی (با بازی جگر) سفر می‌کنند. میزبان آن‌ها می‌گوید حامی جروم دبنی (با بازی ساترلند) است که به عنوان «جی‌دی سلینجر منزوی دنیای هنر» شناخته می‌شود و در خواستی ساده دارد: از جیمز می‌خواهد یکی از شاهکارهای دبنی را از استودیوی این هنرمند هر جور که شده بدزدد.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز از ۲۸ آگوست تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در لیدو ایتالیا برگزار می‌شود.

برنامه کامل فیلم‌های حاضر در این دوره پنج شنبه همین هفته اعلام می‌شود.

  • منبع خبر : مهر