ویدیو پروژکتور هوشمند ال جی با قابلیت پخش تصاویر ۴K معرفی شد
ویدیو پروژکتور هوشمند ال جی با قابلیت پخش تصاویر ۴K معرفی شد

ال‌جی، پروژکتور جدید خود را با قابلیت پخش تصاویر ۴K از فاصله‌ی پنج سانتی‌متری و تشخیص فرمان‌های صوتی معرفی کرد. به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد ال‌جی اعلام کرد که نسخه‌ی جدید پروژکتور CineBeam Laser 4K خود را با ویژگی‌هایی نظیر ابعاد نسبتاً کوچک، فناوری Ultra Short Throw یا UST برای نمایش تصویر از فاصله‌ی کم، قابلیت‌های […]

ال‌جی، پروژکتور جدید خود را با قابلیت پخش تصاویر ۴K از فاصله‌ی پنج سانتی‌متری و تشخیص فرمان‌های صوتی معرفی کرد.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد ال‌جی اعلام کرد که نسخه‌ی جدید پروژکتور CineBeam Laser 4K خود را با ویژگی‌هایی نظیر ابعاد نسبتاً کوچک، فناوری Ultra Short Throw یا UST برای نمایش تصویر از فاصله‌ی کم، قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و ریموت کنترل با قابلیت تشخیص ژست‌های حرکتی، درCES ۲۰۱۹ به‌ نمایش خواهد گذاشت. این پروژکتور ۴K که قرار است با نام مدل HU85L به بازار عرضه شود، قادر به پخش تصاویر با روشنایی ۲۵۰۰ اَنسی لومن روی سطوح از فاصله‌ی پنج سانتی‌متری است؛ قطر تصویر در این حالت به ۹۰ اینچ می‌رسد و با افزایش فاصله به ۱۸ سانتی‌متر، اندازه‌ی تصاویر ۴K به ۱۲۰ اینچ خواهد رسید. همچنین ویژگی تنظیم زاویه‌ی نمایش ۱۲ نقطه‌ای باعث نمایش تصویری دقیق‌تر، بدون کجی و ناهنجاری می‌شود. همه‌ی این ویژگی‌ها در قالبی با طراحی جمع‌وجورتر نسبت به شکل ایستاده‌ی نسل اول پروژکتور CineBeam Laser 4K قرار گرفته است و از ورودی‌های یواس‌بی، اترنت و HDMI پشتیبانی می‌کند.

هوش مصنوعی ThinQ برای فرمان‌های صوتی

بزرگ‌ترین پیشرفت این نسل از CineBeam Laser 4K به صحبت‌های قبلی LG مبنی بر تمرکز روی هوش مصنوعی در محصولات این شرکت مربوط می‌شود؛ که در این پروژکتور به‌شکل استفاده از هوش مصنوعی ThinQ این شرکت برای پردازش زبان‌های طبیعی (NLP) و کنترل‌های تعاملی هوشمند، محقق شده است. این ویژگی‌ها که بدون شک به ال‌جی در دریافت جایزه‌ی CES ۲۰۱۹ Innovation Award برای محصول مورد اشاره کمک کرده‌اند، برای کاربران نیز بسیار کارآمد خواهند بود. به‌طور خلاصه، ThinQ به کاربران اجازه می‌دهد تنها با صدای خود این محصول را کنترل کنند و کارهای مختلفی، از دسترسی به محتوای مدنظر گرفته تا خاموش کردن دستگاه را از این طریق انجام دهند. ال‌جی دو نمونه از این قابلیت را مثال زده است؛ یکی این است که کاربر می‌تواند بگوید: «پروژکتور را بعد از اتمام فیلم خاموش کن.» این ویژگی استفاده از دستگاه را بسیار ساده می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند محتوایی خاص را، روی یک سرویس مشخص درخواست کنند؛ کاربر می‌تواند به دستگاه بگوید که ویدئوهای آشپزی را ازطریق یوتیوب پخش کند، و پروژکتور این کار را انجام خواهد داد.

برای جستجوی بهتر و کنترل بیشتر، ال‌جی نسخه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی ریموت کنترل Magic Remote را که برای اولین‌بار با نسل اول پروژکتور CineBeam Laser 4K معرفی شد، همراه این محصول عرضه می‌کند. به این وسیله کاربر می‌تواند پس از جستجوی بازیگر مورد علاقه‌ی خود یا موضوعی دیگر، به‌راحتی به ریموت بگوید که پخش محتوا را آغاز کند. همچنین این ریموت جدید از تشخیص ژست‌های حرکتی برای جابه‌جایی راحت‌تر در رابط کاربری، و نور پس‌زمینه بهره‌مند است. نور پس‌زمینه‌ی کلیدها زمانی‌که ریموت حرکت را تشخیص دهد به شکل خودکار روشن می‌شود و احتمال فشردن کلید اشتباه و فعال کردن ویژگی‌هایی را که مدنظر نیست، کاهش می‌دهد.

جزییات عرضه

ال‌جی هنوز زمان عرضه و قیمت این محصول را مشخص نکرده است. نسل قبلی این پروژکتور هم‌اکنون روی سایت این شرکت، قیمتی ۲۹۹۹.۹۹ دلاری دارد. البته این موضوع لزوماً اطلاعات خاصی به ما نمی‌دهد، مخصوصاً که تکنولوژی‌ها به‌طور کلی معمولاً در هر نسل ارزان‌تر می‌شوند و مدل HU85L پیشرفت‌های زیادی نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما به این معنی است که این محصول ارزان نخواهد بود. این شرکت فناوری کره‌ای برنامه دارد پروژکتور جدید خود را در غرفه‌ی خود در نمایشگاه CES ۲۰۱۹ که در سالن مرکزی مرکز همایش لاس وگاس قرار دارد، به‌ نمایش بگذارد. CES امسال از ۱۸ تا ۲۱ ماه جاری دایر خواهد بود. به‌احتمال زیاد در جریان این رویداد، اطلاعات بیشتری از این محصول منتشر خواهد شد./زومیت