ویلچرهای برقی هوشمند می شوند/ چرخش ویلچر شبیه تانک
ویلچرهای برقی هوشمند می شوند/ چرخش ویلچر شبیه تانک

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت کنترلر هوشمند قابل نصب روی ویلچرهای برقی شدند که این امر استفاده ار ویلچر را برای افراد راحتتر می کند. به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد حمید شکری یکی از  مجریان طرح سیستم هوشمند کنترلر ویلچر برقی  گفت: این سیستم برای کنترل و درایو الکترونیکی انواع ویلچرهای […]

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ساخت کنترلر هوشمند قابل نصب روی ویلچرهای برقی شدند که این امر استفاده ار ویلچر را برای افراد راحتتر می کند.

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد حمید شکری یکی از  مجریان طرح سیستم هوشمند کنترلر ویلچر برقی  گفت: این سیستم برای کنترل و درایو الکترونیکی انواع ویلچرهای برقی طراحی شده است.

وی افزود: این سیستم یک کنترلر بسیار پیشرفته، ایمن و هوشمند است که حرکت ویلچر را سهل کرده و عملکردی شبیه تانک دارد.

شکری تصریح کرد: در مراحل طراحی این محصول استانداردهای موردنیاز ایمنی و اعتمادپذیری که در برندهای برتر جهانی به کار رفته مدنظر قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تنها سه برند اصلی در دنیا این کنترلرها را تولید می کنند، گفت: هر سه این برندها از هلدینگ های آمریکایی هستند که آن را در اختیار تمام دنیا قرار می دهند.

وی با بیان اینکه ما توانستیم به دانش فنی ساخت این کنترلر هوشمند دست یابیم، گفت: این بخش از ویلچر که قابل نصب روی تمام ویلچرهای برقی است، قسمت هایتک ویلچر محسوب می شود.

شکری با بیان اینکه در حال حاضر این سیستم هوشمند جزو محصولات وارداتی در کشور محسوب می شود، گفت: کنترلر هوشمند طوری طراحی شده که برای استفاده از آن افراد مبتدی و پیشرفته مدنظر قرار گرفته اند.

مجری طرح سیستم کنترلر هوشمند با بیان اینکه در نمونه های خارجی، افراد معلول بر اساس استفاده خود نیاز به برنامه روی دیلچر دارند، گفت: این اقدام تنها از طریق سرویس کار و شرکت امکان پذیر است.

وی گفت: اما این ویلچری که طراحی کرده ایم به واسطه دفترچه های راهنما بدون نیاز به ارتباط با شرکت تولیدکننده، قابل برنامه ریزی است.

این محقق با بیان اینکه تاکنون این محصول به صورت سفارشی و فروش محدود به تولید رسیده است، گفت: درصدد هستیم که به واسطه یک سرمایه گذار این محصول را به تولید برسانیم و با فروش آن صرفه جویی ارزی در کشور را ایجاد کنیم.

وی افزود: هنگامی که سطح شارژ باطری کنترلر هوشمند پایین باشد، جهت جلوگیری از صدمه دیدن باطری از حداکثر سرعت می کاهد که این کاهش کاملا برای فرد استفاده کننده محسوس خواهد بود.

وی با اشاره به یکی از مزیت های این سیستم گفت: جهت کاربری آسان تر به خصوص هنگام قرار گرفتن پشت میز کار، آسانسور و محیط های کوچک می توان از مفصل چرخشی ویلچر به واسطه کنترلر استفاده کرد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های کنترلر هوشمند گفت: نمایشگر ال سی دی برای اعلام پیام های وضعیت، ناوبری و خطاهای احتمالی به کاربر، نصب آسان روی ویلچرهای برقی، مجهز به چراغ پروژکتور ال سی دی کم مصرف و فلاشر، مجهز به قفل کودک، از جمله مزیت های این سیستم به شمار می رود.

به گزارش مهر، این طرح در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،فناوری و فن بازار در هفته پژوهش رونمایی شد. این شرکت در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر مستقر است./منبع مهر