وین: ژیمناستیک ایران به قهقرا رفته‌ است/ همه کاربلدها بیرون هستند
وین: ژیمناستیک ایران به قهقرا رفته‌ است/ همه کاربلدها بیرون هستند
مدیر و مربی اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک ایران اکنون به قهقرا رفته است، باید منتظر باشیم فرد جدیدی بیاید و با تلاش زیاد این رشته را بسازد.

به گزارش صبح اقتصاد مدیر و مربی اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک ایران اکنون به قهقرا رفته است، باید منتظر باشیم فرد جدیدی بیاید و با تلاش زیاد این رشته را بسازد.

روح‌الله وین در گفت و گو با ایسنا در خصوص شرایط این روزهای فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: درگاهی می‌گوید که در سال ۹۶ از کلیه روسای هیات‌ها برای ریاست مجمع تائیدیه گرفته است. آن زمان من رئیس هیات استان تهران بودم و به همراه ۱۰ رییس هیات دیگر می‌گوییم که چنین چیزی را امضا نکرده‌ و این موضوع در جلسات مطرح نشده‌ است. او با این کار سنگی را به چاه انداخته که در آوردنش کار سختی است.

مدیر و مربی اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک در ادامه افزود: اکنون این خانم رد صلاحیت شده و دیگر نمی‌تواند برای کاندیداتوری فدراسیون ثبت نام کند. حدود ۱۲۸ روز از دوره ریاستش هم گذشته اما میز ریاست فدراسیون را رها نمی‌کند.

رئیس سابق هیات ژیمناستیک تهران افزود: درگاهی ادعا دارد ۴۰ سال در ژیمناستیک ایران فعالیت دارد این در صورتی است که تنها در دوره اسدی تنها یک سال و نیم در این رشته فعال بود و بعد از آن من ندیدم فعالیتی داشته باشد. من به طور مقطعی ۲۴ یا ۲۵ سال است که رئیس هیات تهران بودم و با حفظ این سمت سرمربی تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف را هم به عهده‌ داشتم ولی به یاد ندارم این خانم جایی در این رشته مشغول بوده باشد.

وین در ادامه درباره ادعای درگاهی مبنی بر رنکینگ ۲۴ جهان نیز گفت: ما در ژیمناستیک رنکینگ نداریم که اگر هم بیست و چهارم شده باشیم باید به صورت تیمی در مسابقات شرکت کرده باشیم ولی در این دوره ورزشکاران تنها انفرادی و تک حلقه به مسابقات اعزام شدند. درگاهی می‌گوید ۶۰ مدال در این سال‌ها کسب کرده، اصلا در ژیمناستیک ۶۰ نفر ورزشکار داریم؟ ژیمناستیک بزرگ هست اما ۶۰ ورزشکار ملی ندارد. او مدال مسابقات بین‌المللی را هم جزو افتخارات فدراسیون حساب می‌کند.

وی افزود: درگاهی در مصاحبه تلوزیونی مدعی شد که ۱۱ سال در تیم ملی بوده، ۴۰ سال است در ژیمناستیک حضور داشته، فدراسیون رنکینگ ۲۴ جهان شده، ۶۰ مدال گرفته و تمام امتیازهایی که یک رئیس فدراسیون می‌خواهد را دارد. او فکر می‌کند ژیمناستیک از سال ۹۶ که او پا به فدراسیون گذاشته شروع شده است اما نمی‌داند که ژیمناستیک با سایر رشته‌ها فرق دارد و زمان می‌خواهد تا یک ورزشکار ساخته شود. آن‌قدر مشکل است که تنها چند ورزشکار در این رشته داریم. او نتیجه فعالیت و زحمات فدراسیون‌های دیگر را به پای خود نوشته است.

مدیر و مربی اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک گفت: مثلا بهلول زاده در المپیک نوجوانان در دوره ریاست درگاهی مدال برنز گرفت اما بعد از آن از تیم ملی کنار گذاشته شد. کلا درگاهی همه کاربلدها را کنار گذاشته است. با کسانی کار می‌کند که فقط حرفش را تایید کنند و هر چه درگاهی بگوید انجام می‌دهند.

وین ادامه داد: او منافع فردی و حضور به هر قیمتی در این پست را به رشد این رشته ترجیح داده است. درگاهی می‌گوید روسای هیات‌ها قبولش دارند خوب آنها به خاطر منافع‌شان باید این کار را بکنند، پس چرا من بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان ژیمناستیک او را قبول نداریم؟

مربی اسبق تیم‌های ملی ژیمناستیک گفت: ژیمناستیک ایران نابود شده است. تیم‌های ملی که تعطیل است و ورزشکاران هم که دیگر تمرینی ندارند. مسابقه‌ای نیست و بودجه این فدراسیون قطع شده است. درگاهی را قبول ندارند و در جلسات دعوت نمی‌کنند. به نظر من اکنون هم ژیمناستیک تعلیق شده و هیچی نداریم، البته از همان زمانی که این خانم به فدراسیون آمد ژیمناستیک دیگر چیزی ندارد. ما از روی عشق و علاقه به این رشته وقت، مسابقه و انتخابی برگزار می‌کردیم.

وین گفت: ژیمناستیک ما به قهقرا رفته است. ما خیلی برای این رشته زحمت کشیدیم اما متاسفانه اکنون چیزی از آن باقی نمانده است. باید منتظر باشیم تا نفر دیگری روی کار بیاید، او باید خیلی تلاش کند تا این رشته را درست کند. در این دوره همه چیز خراب شده و امید داریم که شرایط درست شود.