«پارازیت» پرفروش‌ترین فیلم برنده نخل طلا می‌شود؟
«پارازیت» پرفروش‌ترین فیلم برنده نخل طلا می‌شود؟
فیلم «پارازیت» یا «انگل» ساخته بونگ جون هو که موفق به کسب نخل طلا از جشنواره فیلم کن امسال شد احتمالا به پرفروش‌ترین فیلم برنده نخل طلا بدل خواهد شد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد  به نقل از اسکرین دیلی، فیلم «پارازیت» که تا کنون بیش از ۳۸.۵ میلیون دلار تنها در هفته نخست اکرانش در کره جنوبی فروش کرده و بیش از ۵.۴ تماشاگر به تماشای آن نشسته‌اند، احتمالاً نام خود را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم برنده نخل طلا در تاریخ ثبت خواهد کرد.

این فیلم در فاصله ۳۱ ماه مه تا ۲ ژوئن که اولین آخر هفته اکرانش بود موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلمی که برنده نخل طلای کن در ۲۵ سال اخیر شده است را کسب کند.

این فروش از «فارنهایت ۹/۱۱» مایکل مور با فروش ۲۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ هم پیش گرفته است. مستند مایکل مور در نهایت فروشی ۲۲۲ میلیون دلاری در جهان کرد و انقلابی در مستندهای سینمایی به پا کرد.

دیگر برنده نخل طلای پرفروش فیلم «داستان عامه‌پسند» کوئنتین تارانتینو بود که اکتبر ۱۹۹۴ اکران شد و ۹.۳ میلیون دلار در هفته افتتاحیه خود فروش کرد.

اکنون گفته شده سی‌جی انترتینمنت امتیاز این فیلم را به نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان فروخته که آمریکای شمالی، اروپای آلمانی زبان، مناطق فرانسوی زبان، ژاپن و بریتانیا از جمله آنها هستند.

این فیلم که در اولین آخر هفته پس از دریافت نخل طلای کن در کره جنوبی اکران شد از آخر هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه پیش) در فرانسه اکران شد و احتمالاً چین منزلگاه بعدی آن نیز استقبال شایانی از آن به عمل خواهد آورد زیرا موضوع‌های مشابه شامل «کفرناحوم» نادین لبکی و «دزدان فروشگاه» برنده سال پیش نخل طلا در این کشور با اقبال خوبی روبه رو شده‌اند.

فیلم «دزدان فروشگاه» ساخته هیروکازو کورئیدا سال پیش فروشی ۴.۲ میلیون دلاری را در ژاپن تجربه کرد و چهارمین افتتاحیه بزرگ فیلم برنده نخل طلا در کشور تولید کننده فیلم در ۲۵ سال اخیر شد. این فیلم در نهایت در سراسر جهان فروش ۷۲ میلیون دلاری را ثبت کرد.

کمتر پیش آمده که فیلم‌های برنده نخل طلای کن در کشور خودشان با اقبال روبه رو شوند و «درخت زندگی» ترنس مالیک که با بازی برد پیت ساخته شده بود در هفته افتتاحیه‌اش در آمریکا فروش ۳۷۲ هزار دلاری را ثبت کرده بود و در دنیا ۵۴ میلیون دلار فروخت.

بونگ جون هو، کارگردان کره‌ای بعد از دو فیلم موفق «اوکجا» و «برف شکن» فیلم «پارازیت» را در کشور خود ساخت.

  • منبع خبر : مهر