پاسخگویی بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است
پاسخگویی بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس جمهور گفت:پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است، بلکه بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه مسئولین باید در چارچوب وظایف خود پاسخگو باشند. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در جلسه سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، با تبریک میلاد […]

رئیس جمهور گفت:پاسخگو بودن به عنوان یک نقطه ضعف است، بلکه بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است که همه مسئولین باید در چارچوب وظایف خود پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) در جلسه سوال جمعی از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور، با تبریک میلاد امام هادی(ع)، عید سعید قربان و عید بزرگ غدیر، اظهار داشت: امیدوارم سخنان من در چاچوب آیه ای باشد که تلاوت کردم، یعنی همه باید بهترین کلام و بهترین سخن و نیکوترین جملات را به کار ببریم. امیدوارم توصیه هایی که مقام معظم رهبری نسبت به همین جلسه به من فرمودند، بتوانم دقیقا مراعات کنم.

وی افزود: در آغاز این روز را روز مبارکی برای دموکراسی، کشور و مردم سالاری دینی می دانم. هیچ کس فکر نکند که پاسخگو بودن بعنوان یک نقطه ضعف است، بلکه بالاترین نقطه قوت مسئولان نظام است که همه مسئولین در چارچوب وظایف خود و قانون پاسخگو باید باشند. هیچکس از مردم شریف ایران از دوستان ما در جهان فکر نکنند امروز آغاز شکافی بین دولت و مجلس است، بلکه این تصور کاملا اشتباه است.

روحانی ادامه داد: مجلس و دولت هدف بسیار بزرگی را بر عهده دارند و بار این مسئولیت را با همکاری یکدیگر به مقصد برسانند. لحن سوالات، سوالات دولت یازدهم و دوازدهم است و از نظر من ایرادی ندارد گرچه این دو دولت دو شخصیت حقوقی مجزا دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همواره تلاشم این بوده بین دولت و مجلس ارتباط نزدیک و برادرانه باشد و بنظرم اینچنین بوده، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان در سال ۹۶ در انتخابات حضور فعال داشتند و در کابینه دولت دوازدهم نمایندگان عزیز کمک کردند. ممکن است گله ای از دولت داشته باشید و یا ما گله داشته باشیم، اما دوستانه و برادرانه است.

وی، گفت: بنظرم سوال نمایندگان محترم که در پنج بند تدوین شده، سوالات ملت ایران هم هست. نه تنها یک چهارم نمایندگان امروز مجلس این سوالات را دارند، بلکه بسیاری از مردم هم این سوالات را دارند که چرا بیکاری، وضع بانکی، قاچاق، رکود، رشد قیمت ارز و رونق این وضعیت را دارد.