پاسخ لازم به اقدام تروریستی اخیر آمریکا را خواهیم داد
پاسخ لازم به اقدام تروریستی اخیر آمریکا را خواهیم داد
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی آمریکا در مورد هواپیما مسافربری را خواهد داد .

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد  سید عباس موسوی در نشست خبری با خبرنگاران  با اشاره به سفر اخیر ظریف به مسکو اظهار کرد: آقای ظریف در جریان این سفر علاوه بر دیدار با آقای لاوروف از طریق خط تلفنی امن یک ساعت با آقای پوتین در مورد مسائل دوجانبه و تحولات بین المللی و منطقه رایزنی کردند.”موسوی: به وقت مقتضی پاسخ لازم به اقدام تروریستی اخیر آمریکا را خواهیم داد”

وی همچنین به سفر ظریف به عراق و سفر نخست وزیر این کشور همسایه به تهران در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: امیدوارم که  نتایج این سفرها خیر  برای دو ملت ایران و عراق باشد.

موسوی در بخش دیگری از این نشست گفت : ایران به وقت مقتضی پاسخ لازم را  به اقدام تروریستی آمریکا در مورد هواپیما مسافربری ایران  خواهد داد .
سخنگوی وزارت خارجه در مورد اظهارات اخیر پمپئو  در  ارتباط با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و تلاشهای این کشور در این زمینه  گفت:  بر اساس رایزنی‌ها و تماس هایی که ما با دوستان مان داشتیم، بعید  می‌دانم که آمریکایی‌ها به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.

شامگاه پنج شنبه، ۲ جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان (پرواز تهران – بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری کرد. این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود،  با مزاحمت جنگنده ­های آمریکایی  مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اصطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز پس از فرود، به مراکز درمانی منتقل شدند.

این حادثه یادآور چند جنایت مهم و مشابه آمریکایی‌ها علیه شهروندان بی‌گناه ایران بود که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بر نادیده گرفتن تمام هنجارهای بین‌المللی و انسانی اصرار دارند و پس از ارتکاب جنایت، تنها به دلیل برخورداری از مواهب رسانه‌ای، حق وتوی شورای امنیت و وابسته کردن نبض نهادهای بین‌المللی به پول‌هایی که به آنها می‌پردازد، از پاسخگو شدن فرار می‌کنند.

جنایت ناو وینسنس در خلیج فارس

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تهدید هواپیمای مسافربری ماهان نوشت: از سقوط ایرباس در خلیج‌فارس تا ایجاد هراس در مسافران ماهان! تروریسم دولتی آمریکایی در هوا و زمین و دریا ادامه دارد.

در سوم ماه «ژوئیه» ۱۹۸۸ مصادف با ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ ناو وینسنس آمریکایی که در خلیج فارس مستقر بود، هواپیمای مسافربری ایران را با ۲۹۰ مسافر سرنگون کرد.

آمریکایی‌ها پس از آن با فضاسازی رسانه‌ای و تکرار ادعاهای بی سند، بر این جنایت سرپوش گذاشتند و در اقدامی وقیحانه، به فرمانده این ناو جنگی آمریکا که تنها به ایجاد تنش در منطقه و به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بی‌گناه مبادرزت می‌ورزید، مدال شجاعت اعطا کردند.

  • منبع خبر : ایسنا