پاکستان باز هم هند را به مذاکره و همکاری دعوت کرد
پاکستان باز هم هند را به مذاکره و همکاری دعوت کرد

دولت فعلی اسلام آباد در سومین تلاش خود برای مذاکره و رایزنی با دولت هند از سران دهلی نو برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد. به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، دولت پاکستان برای سومین بار از هند برای مذاکره و رایزنی دعوت به عمل آورد. گزارش ها حاکی […]

دولت فعلی اسلام آباد در سومین تلاش خود برای مذاکره و رایزنی با دولت هند از سران دهلی نو برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، دولت پاکستان برای سومین بار از هند برای مذاکره و رایزنی دعوت به عمل آورد.

گزارش ها حاکی است وزارت خارجه پاکستان توسط سفیر هند در اسلام آباد دعوت نامه ای را برای مسئولین ارشد دهلی نو ارسال کرده و از آنان دعوت کرده برای گفتگو در مورد مرز کرتارپور به پاکستان سفر کنند.

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این خصوص گفت: اسلام دین محبت است و بر همین اساس در تلاشیم تا ساخت وساز در گذرگاه مرزی کرتارپور را که اهمیت زبادی برای سیک مذهبان هند دارد توسعه دهیم.

وی تصریح کرد: هند همسایه ما است و صلح و امنیت برای هر دو کشور اهمیت بسیار زیادی دارد که از طریق مذاکره حاصل خواهد شد.

محمد فیصل اضافه کرد: قدم اول برای استفاده کامل از این مرز به عنوان یک کریدور اقتصادی توسط عمران خان برداشته شده و اینک باید برای برداشتن گامهای بعدی تلاش کرد.

این در حالی است که دولت دهلی نو تاکنون دوبار پیشنهاد پاکستان برای مذاکرات را رد کرده است.

کارشناسان بر این باورند که با توجه به نزدیک شدن انتخابات در هند حزب حاکم برای بهره گیری از احساسات مردمی و پیروزی در انتخابات حاضر نیست با پاکستان مذاکره کند.