پایان ساخت منازل سیل‌زدگان
پایان ساخت منازل سیل‌زدگان
مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

پایان ساخت منازل مسکونی سیل‌زدگان گلستان تا آخر امسال / چادرنشین‌ها در اولویت قرار دارند

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زدگان استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری صبح اقتصاد، محمدتقی زمانی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: در اثر وقوع طوفان، رانش زمین و سیل در استان ۲۱ هزار و ۱۰۰ واحدمسکونی در مناطق شهری و روستایی دچار خسارت شد.

وی افزود: همه ۱۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی که در سیل دچار خسارت شده بود، تعمیر و تحویل مردم شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان بیان داشت: در این حوادث ۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز خسارت صددرصدی دید که از نظر کارشناسان ارزیاب، تخریبی بود. از این تعداد ۶ هزار و ۵۳۰ واحدمسکونی پی کنی شد. هم چنین ۴ هزار و ۹۳۰ واحد نیز در مرحله فونداسیون و ۳ هزار و ۶۰۰ واحد نیز در مرحله اسکلت‌زنی قرار دارد.

وی گفت: همانطور که به مردم قول دادیم ساخت منازل مسکونی تخریبی در مناطق سیل‌زده استان تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. در همین زمینه ۲ هزار واحد مسکونی نیز تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

زمانی‌نژاد درباره وضعیت خانواده‌های سیل زده‌ای که در چادرها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: به همه خانواده‌های شهری که مسکن آنها در اثر سیل تخریب شده بود مبلغ ۱۲ میلیون تومان بلاعوض به عنوان کمک هزینه اجاره و در روستاها نیز نصف این مبلغ پرداخت شده است.

وی گفت: منازل مسکونی خانواده‌هایی که در چادر سکونت دارند عمدتا در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و به زودی این واحدها ساخته و تحویل آنان خواهد شد.

مازندران نخستین نقطه در کشور بود که از ۲۶ اسفند ماه سال ۹۷ سیل ویرانگری را تجربه کرد، سیلی که بعدها نیمی از استان‌های کشور را درگیر خود کرد.

علاوه بر سیل و سیلاب اواخر اسفند، شهروندان مازنی فروردین ماه ۹۸ نیز بار دیگر در کنار میزبانی از گردشگران نوروزی شاهد جاری شدن سیل و سیلاب در مناطق مختلف بودند به گونه‌ای که در این دو مرحله ۱۳ شهرستان استان درگیر بحران شدند و برابر برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف خسارت وارد شد.