پایان سلطه چینی‌ها در ساندا؛ قهرمانی تاریخی ایران در سرزمین تزارها
پایان سلطه چینی‌ها در ساندا؛ قهرمانی تاریخی ایران در سرزمین تزارها

تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین بار عنوان نخست مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد و به سلطه طولانی مدت چینی ها در این رشته پایان داد. و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ چهاردهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان که از روز جمعه به میزبانی شهر «کازان» روسیه آغاز شده بود، […]

ساندا

تیم ملی ووشوی ایران برای نخستین بار عنوان نخست مسابقات قهرمانی جهان را به دست آورد و به سلطه طولانی مدت چینی ها در این رشته پایان داد.

و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ چهاردهمین دوره رقابت های ووشوی قهرمانی بزرگسالان جهان که از روز جمعه به میزبانی شهر «کازان» روسیه آغاز شده بود، سه شنبه شب با قهرمانی فراموش نشدنی تیم کشورمان در بخش ساندا به پایان رسید تا موفقیتی به یادماندنی در سرزمین تزارها برای ورزش کشورمان ثبت شود.

در تمامی سیزده دوره گذشته این مسابقات تیم چین که مهد ووشوی جهان محسوب می شود در بخش ساندا به قهرمانی رسیده بود.
سانداکاران تیم ملی ووشوی ایران با کسب هفت مدال طلا و یک نقره بر سکوی قهرمانی جهان تکیه زدند تا با کولاک خود در روسیه به حکومت چینی ها پایان دهند.

چین با هفت طلا به نایب قهرمانی رسید و روسیه با ۲ طلا٬ یک نقره و ۲ برنز سوم شد.

در بخش ساندا برای تیم ایران الهه منصوریان٬ شهربانو منصوریان٬ مریم هاشمی٬ محسن محمدسیفی٬ یوسف صبری٬ معین تقوی و میلاد عارفی مقام مدال طلا کسب کردند و  حمید رضا قلی پور نقره گرفت.

در مجموع دو بخش تالو و ساندا نیز تیم ایران با هشت نشان طلا٬ یکنقره و دو برنز  و یک پله صعود نسبت به دوره گذشته در جایگاه دوم ایستاد.

چین با  ۱۵طلا قهرمان شد و هنگ کنگ با ۵ طلا٬ ۳ نقره و ۳ برنز بر سکوی سومی ایستاد.

**اسامی مدال آوران تیم ملی ووشوی ایران بدین شرح است:

*طلا/
۱_تیم دوئلین (عربی٬ مکوندی و محمدرضایی)
۲_الهه منصوریان
۳_شهربانو منصوریان
۴_مریم هاشمی
۵_محسن محمدسیفی
۶_یوسف صبری
۷_معین تقوی
۸_میلاد عارفی مقام

*نقره/
۱_حمیدرضا قلی پور

*برنز/
۱_زهرا کیانی
۲_هانیه رجبی