پایان سیطره داعش بر سوریه و عراق/خون شهدای مدافع حرم به ثمر نشست
پایان سیطره داعش بر سوریه و عراق/خون شهدای مدافع حرم به ثمر نشست

به گزارش گروه دفاعی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال سیاسی در یادداشتی آورده است: گروه تروریستی و افراط‌گرای داعش که چند ین سال نامش با وحشت، ترور، جنایات گسترده و وحشیانه و ناآرامی برای مردم منطقه و جهان گره خورده بود، با همه پشتوانه حمایتی که تاکنون از سوی دستگاه‌های امنیتی غربی، عربی و عِبری […]

به گزارش گروه دفاعی صبح اقتصاد؛ حمید محجوب فعال سیاسی در یادداشتی آورده است: گروه تروریستی و افراط‌گرای داعش که چند ین سال نامش با وحشت، ترور، جنایات گسترده و وحشیانه و ناآرامی برای مردم منطقه و جهان گره خورده بود، با همه پشتوانه حمایتی که تاکنون از سوی دستگاه‌های امنیتی غربی، عربی و عِبری داشتند، با مجاهدت های رزمندگان اسلام در یک سیر نزولی قرار گرفتند که از قضا این سیر، شیب تندی هم به خود گرفت و امروز زنگ پایان عمر این گروه در سوریه و عراق به صدا در آمد.
با اعلام خبر پایان سیطره گروه تروریستی داعش بر سوریه و عراق توسط سردار بسیجی و دلاور ایران اسلامی «حاج قاسم سلیمانی»، دلهای زخم خورده خانواده های شهدای مدافع حرم ایران اسلامی، حزب الله لبنان، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، حیدریون عراق و دیگر گروه های مقاومت مردمی از جمله حشدالشعبی تسکین پیدا کرد.
خون شهدای عزیزمان و دلاوری های مجاهدین اسلام به ثمر نشست و ریشه ی این گروه تروریستی صهیونیستی از عراق و سوریه چیده شد. همان روزها که خبر سقوط مرکز داعش در شهر موصل عراق و قلمرو «ابوبکربغدادی» به گوشمان خورد، دریافتیم که به زودی با عنایت پروردگار متعال و لطف اهل بیت (ع) خبرمرگ این گروه را خواهیم شنید.
آیا این خبر به معنای پایان تفکر وهابیت افراط‌گرایی است که تبلور آن را در داعش، جبهه‌النصره، احرارالشام و دیگر گروه‌های تروریستی شاهد هستیم؟
قطعاً این‌گونه نیست چرا که امروز متأسفانه شاهد گسترش این تفکر در اقصی نقاط دنیا هستیم به نحوی که با انتشار یک ویدیو از سوی شبکه‌های مجازی در اختیار تروریست‌ها، کسانی که تفکر نزدیک به تروریست‌ها را دارند، در شهر و کشور خود دست به اقدامات جنون‌آمیز و کشتار مردم بیگناه خود می‌زنند که این به معنای تبدیل شدن این مسئله به یک «معضل امنیت بین‌الملل» است.
در پایان این پیروزی باصلابت و مقتدرانه که با رهبری خردمندانه و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب به ثمر نشست را به جهان اسلام تبریک عرض می کنیم و تأکید داریم که راهکار مقابله با تروریسم نوین باید چند جانبه و فراگیر باشد، بُعد چند جانبه آن به این معنا که در ابعاد مختلف رسانه‌ای، سیاسی، اقتصادی، نظامی_اطلاعاتی و ایدئولوژیکی باید با تروریست‌ها مقابله کرد . بُعد فراگیر آن هم به این معنا که باید همه کشورها، دولتها، سازمان های بین المللی، رسانه‌ها و ملت‌ها به صحنه بیایند چرا که با معضل جهانی باید به صورت فراگیر و جهانی مبارزه کرد.
لذا پیشبرد این مسئله نیاز به فکر جمعی عُقلا، صلح‌اندیشان و کارشناسان خبره و همچنین عمل بر اساس عزمی راسخ در راستای مقابله با تروریسم، ریشه‌کن کردن و تقبیح واقعی آن تفکر و اقدامات شنیعی که تروریست‌ها انجام داده‌اند، دارد و نه صرف تشکیل یک یا چند ائتلاف به اصطلاح ضد داعش و ضد تروریسم که پس از گذشت سال‌ها و هیاهویی که در خصوص آن به راه انداختند، هیچ اقدام قابل دفاعی از خود در مبارزه با تروریست ها نداشته باشند.