پایان عملیات جستجو در ارتفاعات تهران
پایان عملیات جستجو در ارتفاعات تهران
رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی از افزایش فوتی ها در ارتفاعات تهران خبر داد.

پایان عملیات جستجو در ارتفاعات‌تهران

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد حمید مساعدیان، رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی درباره آخرین آمار فوتی ها در ارتفاعات تهران گفت: در آخرین اطلاعات کسب شده متاسفانه ۱۱ فوتی در ارتفاعات تهران داشتیم. هنوز چند جنازه در ارتفاعات وجود دارد که که قرار شد امروز تیم های امداد و نجات آن ها را به پایین انتقال دهند. همچنین شب گذشته جلسه ستاد بحران شمیرانات برگزار شد که ابعاد این حادثه مورد بحث واقع شد.”پایان عملیات جستجو در ارتفاعات تهران”

او در خصوص تعداد مفقودی های ارتفاعات تهران گفت: تقریبا می توان گفت که دیگر مفقودی نداریم چرا که تمام آمار های داده شده مجددا با خانواده ها بررسی شد و متوجه شدیم که بسیاری از هموطنان به خانه های خود رسیده اند. اکنون یک جنازه در کلکچال و دو جنازه در دارآباد وجود دارد که باید به پایین انتقال داده و پیکر ها را تحویل خانواده دهیم.
رییس امداد و نجات فدراسیون کوهنوردی بیان کرد: در کل ۱۱ فوتی در ارتفاعات تهران به ثبت رسید و تکلیف مفقودی ها هم مشخص شد. بسیاری از هموطنان و کوهنوردان به دلیل خستگی و خاموش بودن موبایل خانواده ها را نگران گذاشتند که پس از پیگیری مجدد متوجه شدیم که اسامی اعلام شده از طرف خانواده ها صحیح و سالم هستند.
مساعدیان در پایان تاکید کرد: در توچال فوتی نداشتیم و این آمار فوتی ها برای قله های کلکچال، داراباد و آهار است.

بهمن در زمستان انسان را باز نمی‌گرداند چرا که در سرمای برف، امید بقا به تدریج به خواب می‌رود اگر هم برای کوهنوردی فرصت بازگشتی باشد این رجعت را باید یک معجزه خواند و اگر نه رحلتی ابدی مانند درگذشت دوست و همکار جهادی‌مان «دکترسید مصطفی فاطمی» …

اسمش در چهاردهمین ردیف کوهنوردانی قرار داشت که به تازگی موفق به گذراندن دوره مربیگری کوهپیمایی شده بودند. «دکترسید مصطفی فاطمی» از آن دست کوهنوردان با اراده و خوش ذوقی بود که همواره در اوج  قرار داشت اما افسوس که در جمعه سیاه کوهنوردان، بهمن، مصطفی را به درون خود بلعید و دست أجل او را به ابدیت پیوند داد.

تاکنون که خبر ریزش بهمن در ارتفاعات تهران منتشر شده است تعداد بسیاری از خانواده‌ها و کوهنوردان صبرشان مطیع گردش عقربه‌هایی است که رمقی برای تیک تاک ندارند. در فضای این زمستان بوی هوای محبوسی به مشام می‌رسد که رایحه جاودانگی در کوه دارد.”پایان عملیات جستجو در ارتفاعات تهران”

برف برای کوهنوردان فقط ابزاری برای آرایش صحنه‌های ماجراجویانه نیست، گاهی تهدیدی بالفعل است و بلای جان. اینک قلبی از تپش ایستاده است. تقدیر رأی قطعی خود را صادر کرده است و گریزی از سلامِ جان به پایان نیست.

ساعتی است که حکم قطعی جاودان شدن «دکترسید مصطفی فاطمی»  به طور رسمی از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی اعلام شده است. آنها که کوهنوردند می‌دانند هیچ چیز جای یک عزیز، همکار و همنوردی که زیر بهمن مفقود شده است را پر نخواهد کرد چراکه آن دوستی‌ها که در سختی و دشواری‌ها شکل گرفته‌اند عیاری دیگر دارند و دیگر تکرار نمی‌شوند.”پایان عملیات جستجو در ارتفاعات تهران”

به گزارش ایسنا، پیش از این “کمال برمکی” مدیرعامل باشگاه کوهنوردی تهران که همراه ۲۱  کوهنورد این باشگاه عازم قلعه دختر در آهار بودند درباره آخرین وضعیت دکتر فاطمی که در این صعود دچار حادثه شد به ایسنا گفت: ۲۱ کوهنورد عازم قلعه دختر در آهار شدیم که در مسیر رفت حادثه بهمن رخ می دهد. متاسفانه دکتر فاطمی تنها کوهنوردی است که زیر برف گرفتار شد.