پایان فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه
پایان فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه
معاون بهداشت وزارت بهداشت از پایان فاز اول واکسیناسیون کرونا و شروع فاز دوم تا نیمه اردیبهشت ماه 1400 خبر داد.

به گزارش واحد اجتماعی خبرگزاری صبح اقتصاد  دکتر علیرضا رئیسی، گفت: با محموله ۷۰۰ هزار دوز واکسن “آسترازنکا” که به تازگی از “کوواکس” به دست ما رسیده است، خوشبختانه پیش بینی این است که با روند واکسیناسیونی که داریم، بتوانیم تقریبا فاز اول واکسیناسیون را تا نیمه اردیبهشت تمام کنیم.”پایان فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه”

وی افزود: تعدادی از واکسن ها از کشور چین اهدا شده که حدود ۴۰۰ هزار دوز دست ما خواهد رسید و تقریبا از نیمه اردیبهشت ماه می توانیم وارد فاز دوم واکسیناسیون شویم و فاز دوم واکسیناسیون کرونا را هم شروع کنیم. 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: قبلا هم واکسن اسپوتنیک داشتیم که بدستمان رسیده بود. مقداری هم واکسن از هند خریداری کردیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی گفت: از هند ۵۰۰ هزار دوز خریده بودیم که ۱۲۵ هزار دوز رسیده است. لذا در مجموع با این تعداد واکسن می توانیم فاز یک واکسیناسیون کرونا را تمام کنیم.

تنها چند روز بعد از تعطیلات نوروزی بود که کرونای جهش‌یافته با قدرت و سرعت سرایت بالاتر مهمان تمام استان‌های کشور شد و نقشه ایران را آتشین کرد. به طوری که طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، در حال حاضر ۲۹۵ شهر قرمز در کشور وجود دارد و تمام مراکز استان‌ها نیز قرمز شده‌اند. همچنین دکتر علیرضا زالی- فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران نیز چندی پیش اعلام کرد که استان تهران برای اولین بار به صورت کامل قرمز شده است.

سرعت بالای شیوع بیماری در کشور آن هم با غلبه کرونای انگلیسی، نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان همچنان بالا خواهد رفت. در عین حال افزایش میزان بستری و به دنبال آن روند صعودی مرگ‌ومیر ناشی از بیماری نیز طی هفته‌های آتی قابل پیش‌بینی است.

هنوز می‌توان در مقابل کووید-۱۹ ایستاد؟”پایان فاز اول واکسیناسیون کرونا در کشور تا نیمه اردیبهشت ماه”
با این حال اما، باید توجه کرد که هنوز چند راهکار برای در امان ماندن از شر کرونای انگلیسی وجود دارد؛ اولین و مهمترین راهکاری که تمام متخصصان و دانشمندان حوزه سلامت در دنیا مطرح می‌کنند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حداقل یک‌ونیم تا دو متر، شست‌وشوی دست‌ها، عدم برگزاری و شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها، مهمانی و… است. هرچند که متاسفانه به گفته وزیر بهداشت میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، طی روندی کاهشی به ۵۶ درصد رسیده و این موضوع ارتباط مستقیمی با تعداد ابتلا، بستری و مرگ‌ومیر دارد، اما هنوز هم می‌توان جلوی این طوفان ایستاد.

  • منبع خبر : ایسنا