پایان قرنطینه سراسری در فرانسه
پایان قرنطینه سراسری در فرانسه
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد از روز دوشنبه ۱۵ ژوئن قرنطینه به صورت کامل در این کشور لغو خواهد شد.

پایان قرنطینه سراسری در فرانسه

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد از روز دوشنبه ۱۵ ژوئن قرنطینه به صورت کامل در این کشور لغو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد،و به نقل از یورونیوز، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه یکشنبه شب، ۱۴ ژوئن که از زمان آغاز بحران ویروس کرونا برای چهارمین بار در یک سخنرانی تلویزیونی برای مردم کشورش صحبت می‌کرد از پیروزی فرانسه بر ویروس کرونا خبر داد.

او همچنین اعلام کرد که کل سرزمین اصلی فرانسه در حال حاضر در وضعیت سبز قرار دارد و این بدان معنا خواهد بود که از روز دوشنبه ۱۵ ژوئن تمام کافه‌ها و رستوران‌ها در این کشور می‌توانند بازگشایی شوند.

ماکرون همچنین افزود که از روز دوشنبه مرزهای فرانسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بازگشایی می‌شود و مرزها با کشورهایی خارج از حوزه شنگن از ابتدای ماه آینده میلادی (ژوئیه) در صورتی که وضعیت ویروس کرونا در آن کشور کنترل شده باشد، باز خواهد شد.

او در خصوص بازگشایی مدارس هم تاکید کرد که هر کودک پیش‌دبستانی باید از تاریخ ۲۲ ژوئن به مدرسه بازگردد و سر کلاس حاضر شود.

ماکرون که از محل کاخ الیزه برای شهروندان فرانسوی سخنرانی می‌کرد در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: «هرچند ویروس به صورت کامل از بین نرفته اما ما قصد داریم آزادی را به فرانسه بازگردانیم. البته در عین حال باید برای مدتی طولانی همچنان به قوانین فاصله‌گیری فیزیکی پایبند بمانیم و طبیعی است که تابستان ۲۰۲۰ مانند سایر تابستان‌های پیشین نخواهد بود اما تمام این موارد برای مراقبت و جلوگیری از بازگشت اپیدمی ویروس کرونا ضروری هستند.»

رئیس جمهوری فرانسه در بخش دیگری از سخنرانی طولانی خود با اشاره به تظاهرات و راه‌پیمایی‌ها علیه نژادپرستی و در حمایت از حقوق سیاه‌پوستان تاکید کرد که کشورش در مقابل نژادپرستی هیچگونه مماشاتی نمی‌کند و به صورت کامل از حقوق اقوام و نژادهای مختلف حمایت می‌کند.