پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است / قبول نکردند بابک زنجانی را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهیم
پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است / قبول نکردند بابک زنجانی را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهیم
رییس‌جمهور با بیان اینکه در روزهای آینده شورای نگهبان کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد، گفت: امیدواریم این قدم به خوبی و در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد حسن روحانی، رییس جمهوری در جلسه امروز (چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت) هیات دولت اظهار کرد: در روزهای آینده شورای نگهبان کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد که این اعلام می تواند تشویق کننده جامعه به حضور در انتخابات و یا خدای نکرده کندکننده حرکت باشد.” پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است”

وی ادامه داد: امیدواریم این قدم به خوبی و در چارچوب قانون اساسی و منافع نظام برداشته شود و شاهد ترکیب خوب و مناسبی باشیم که مردم را به حضور در انتخابات ۲۸ خرداد تشویق کند.

روحانی گفت: به ملت ایران قول می‌دهم پایان مذاکرات وین، پیروزی مردم است. چند هفته پیش رهبر انقلاب دستوری درباره مذاکرات وین دادند که ابلاغ کردم. قابل جمع نیست مرثیه‌خوانی برای زندگی مردم توام با روضه‌خوانی برای رفع تحریم. این دولت در ۸ سال مذاکره‌ای نکرد مگر اینکه موفق از آن بیرون آمد. افرادی بودند مذاکره‌ای نکردند مگر اینکه یک قطعنامه علیه ایران صادر شد.

او ادامه داد: اینکه دولتی در شرایط سخت، اقتصاد را سالم و بدون حاشیه‌های سال‌های قبل پیش می‌برد، باعث افتخار است. میلیاردها تومان پول مردم را بردند و معلوم نشد چه شده است. نامه زدم و درخواست کردم این آقا (بابک زنجانی) را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهید تا مشخص شود که این پول‌ها کجا رفته است؛ قبول نکردند.

روحانی با تاکید بر اینکه معیار برای ما زندگی مردم است یادآور شد: به خاطر همین تحریم ما ۲۰۰۰ قلم جنس را ممنوع کرده ایم که این باید برداشته شود تا کالاها بیاید. برای راحتی مردم و برای صادرات و واردات نباید مشکلی پیش پای مردم باشد. ما می خواهیم مشکل صادرات و واردات را برداریم، اما شما چرا ناراحت می شوید. ما می خواهیم تحریم را برداریم، اما یک عده ای عزاداری می کنند.

وی اضافه کرد: والله بالله اگر کسی منافع ملی را کنار گذاشت و به دنبال منافع حزبی، جناحی و قبیله ای رفت به مردم خیانت کرده است. منافع و مصالح ملی و زندگی مردم برای ما اصل است؛ چرا که مردم باید به راحتی زندگی کنند.

بر اساس این گزارش روحانی ادامه داد: در روزهای آینده شورای نگهبان کاندیداهای نهایی را اعلام خواهد کرد که این اعلام می تواند تشویق کننده جامعه به حضور در انتخابات و یا خدای نکرده کندکننده حرکت باشد.

  • منبع خبر : ایسنا