پایان هفتمین روز بازی‌های آسیایی/ از طلسم‌شکنی تیراندازی تا تاریخ‌سازی برادران عالمیان
پایان هفتمین روز بازی‌های آسیایی/ از طلسم‌شکنی تیراندازی تا تاریخ‌سازی برادران عالمیان
رقابت ورزشکاران ایران در روز هفتم بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید و کوراش یک مدال نقره و تیراندازی یک برنز گرفت و برادران عالمیان توانستند تاریخ‌سازی کنند.‌

رقابت ورزشکاران ایران در روز هفتم بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید و کوراش یک مدال نقره و تیراندازی یک برنز گرفت و برادران عالمیان توانستند تاریخ‌سازی کنند.‌

به گزارش ایسنا، هفتمین روز بازی‌های آسیایی هانگژو به پایان رسید و کاروان ایران صاحب یک نقره و یک برنز شد.

مجید وحید بریمانلو  در فینال کوراش شکست خورد و به مدال نقره رسید.

تیم تپانچه ایران با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو موفق به گرفتن مدال برنز میکس تپانچه بادی شد و اولین مدال تیراندازی ایران را در این بازی‌ها کسب کرد.

تیم نوشاد و نیما عالمیان با پیروزی برابر تیم ژاپن و صعود به مرحله نیمه‌نهایی دست به تاریخ‌سازی زد و مدال برنز مشترک خود را قطعی کرد.

حمیده اسماعیل نژاد در فینال دوی ۱۰۰ متر هفتم شد و به مدال نرسید.

حسن تفتیان در فینال دوی ۱۰۰ متر به مدال نرسید و چهارم شد.

در قایقرانی نیز  هر پنج قایق ایران راهی فینال شدند.

نتایج کاروان ایران در روز هفتم بازی‌های آسیایی هانگژو:

تیراندازی

تیم تپانچه ایران با ترکیب هانیه رستمیان و امیر جوهری‌خو در خط آتش این ماده قرار گرفت که با مجموع ۵۷۵ امتیاز در رده سوم ایستاد.

تیم ایران برای کسب مدال برنز با پاکستان رقابت کرد و با نتیجه  ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و مدال برنز را کسب کرد. این اولین مدال تیراندازان ایران در این بازی‌ها است.

قایقرانی

علی آقا میرزایی در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، محمد نبی رضایی در کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان، هدیه کاظمی و الناز شفیعیان در کایاک دونفره ۵۰۰ متر، سپهر ساعتچی و پیمان قویدل در کایاک دونفره ۵۰۰ متر مردان و عادل مجللی و کیا اسکندانی درکانو دونفره ۵۰۰ متر به فینال صعود کردند.

اسکیت

نهال مقدم و سیده مهشید کیانی در حین طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت رسانده و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند.

امیر بهزادی و آزاد همتی در حین طی کردن مسافت ۱۰ هزار متر نتوانستند زمان مد نظر را به ثبت برسانند و قبل از رد شدن از خط ‌پایان به کار خود پایان دادند.

کوراش

مجید وحیدبریمانلو نماینده وزن ۶۶- کیلوگرم در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ به مصاف چونگ هوانگ از ویتنام رفت و ضمن کسب برتری مقابل حریف خود، راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

بریمانلو در مرحله یک چهارم نهایی هم موفق به شکست نماینده چین تایپه شد و در نیمه نهایی نیز حریف تاجیکستانی  را شکست داد و راهی فینال شد.

نماینده در فینال برابر نماینده ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

بسکتبال سه‌نفره

تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران با پیروزی مقابل هند به یک‌چهارم نهایی بازی‌های آسیایی راه یافت‌.

تیم ایران با نتیجه نزدیک ۱۹ – ۱۷ به پیروزی دست یافت تا حریف تیم قدرتمند مغولستان در یک چهارم نهایی شود.

تنیس روی میز

تیم نوشاد و نیما عالمیان در یک رقابت حساس در مرحله یک چهارم نهایی، برابر تیم ژاپن با نتیجه ۳ بر صفر  پیروز شد و با تاریخ سازی، مدال برنز مشترک خود را قطعی کرد.

بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین دیدار خود از دور گروهی، با نتیجه ۸۶ – ۶۰ مقابل قزاقستان به پیروزی رسید تا به عنوان صدرنشین، از گروه خود صعود کند.

هندبال

تیم ملی هندبال مردان در دومین دیدار مرحله دوم بازی‌های آسیایی مقابل بحرین با نتیجه ۲۹ بر ۲۰ شکست خورد.

بوکس

ایمان رمضان‌پور به عنوان آخرین نماینده باقی مانده ایران به روی رینگ رفت که مقابل حریفی هندی باخت و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی بازماند.

بوکسور وزن ۹۲+ کیلوگرم ایران در این دیدار «نارندر» از هند را پیش رو داشت که با رای داوران بازنده اعلام شد. به این ترتیب دست بوکس ایران از مدال بازی‌های آسیایی کوتاه ماند.

بازی‌های آسیایی نخستین مرحله  انتخابی‌های بوکس برای سهمیه المپیک بود و ایرانی ها در کسب سهمیه ناکام بودند.

بسکتبال سه نفره

تیم ملی بستبال سه نفره ایران، در مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، در حالی که تا دقیقه پایانی ۱۳ – ۱۱ از مغولستان پیش بود، در نهایت ۱۵ – ۱۶ شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

احسان دلیرزهان، محمدمهدی رحیمی، علیرضا شریفی و امیرحسین یازرلو ترکیب تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو را تشکیل می‌دهند.

هدایت تیم ملی ایران را «لوکا کاروالیو» برزیزلی به عنوان سرمربی بر عهده داشت.

دوومیدانی

حسن تفتیان در دور نیمه‌نهایی دوی ۱۰۰ متر مردان، زمان ۱۰.۱۳ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول گروه خود به فینال صعود کرد.  تفتیان با این حد نصاب، بهترین رکورد فصل خود را به ثبت رساند.

تفتیان در فینال زمان ۱۰.۱۴ ثانیه را ثبت کرد و چهارم شد و به مدال نرسید.

حمیده اسماعیل‌نژاد در فینال دوی ۱۰۰ متر زنان با زنان ۱۱ ثانیه و ۵۴ صدم ثانیه هفتم شد.

شطرنج

تیم ملی شطرنج مردان ایران در جریان مرحله دوم بخش استاندارد بازی‌های آسیایی با ترکیب پرهام مقصودلو، بردیا دانشور، پویا ایدنی و سیدمحمد امین طباطبایی مقابل تیم قزاقستان به برتری ۳ بر یک دست یافت.

انتهای پیام