پای فساد اقتصادی به سریال محرّمی باز می‌شود
پای فساد اقتصادی به سریال محرّمی باز می‌شود
فلورا سام کارگردان سریال محرمی «مرضیه» با اشاره به جزییاتی از داستان این سریال از برملا شدن یک فساد اقتصادی و تاثیر آن بر زندگی روزمره یک خانواده در این مجموعه خبر داد.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد فلورا سام کارگردان سریال «مرضیه» که قرار است از ۲۳ شهریور از شبکه دو سیما روی آنتن برود امروز ۱۱ شهریور در برنامه «سلام صبح بخیر» در شبکه سه سیما حاضر شد و با اشاره به شروع کار خود در حوزه بازیگری عنوان کرد: من از زمانی که هنوز مدرسه نرفته بودم کار بازیگری می‌کردم پدرم برای من متن می‌خواند و من آنها را حفظ می‌کردم و به این ترتیب در شیراز در صحنه تئاتر حاضر می‌شدم.

وی ادامه داد: در شیراز بعد از انقلاب گروهی در تلویزیون تشکیل شد که آنجا هم حضور داشتم و بعد در دانشگاه هنر تهران قبول شدم.

از چهره پردازی در «پدر سالار» تا کارگردانی

سام که شروع فعالیت حرفه‌ای‌اش با چهره‌پردازی در تلویزیون بود، عنوان کرد: در سریال «پدر سالار» به عنوان چهره پرداز کار کردم و یکی از مهمترین سریال‌هایی که مردم بازیگری مرا با آن به یاد دارند هم «همسایه‌ها» است. اولین کارم در حوزه نویسندگی نیز «مشق عشق» بود.

این بازیگر به دو همکاری خود با رامبد جوان اشاره و بیان کرد: «توطئه فامیلی» و «نشانی» دو سریالی بود که در آنها با رامبد جوان همکاری کردم. بعد از آن چند تله فیلم و بعد یک مینی سریال ساختم که برای شب‌های قدر پخش می‌شد و بعد هم سریال‌های بلندتر ساختم.

کارگردان «باغ سرهنگ» درباره ساخت سریال‌های مناسبتی گفت: وقتی می‌خواهید کار مناسبتی بسازید باید به مخاطبانش فکر کنید. اولین کار مناسبتی من اگرچه یک کار اجتماعی و عاشقانه بود اما فضایی انسانی هم داشت. الان هم «مرضیه» که برای محرم امسال پخش خواهد شد یک کار اجتماعی خانوادگی است که فضایی پلیسی حادثه‌ای با اکت بالا دارد و فضاهایی که همیشه در سریال‌های محرم دیده‌ایم در این اثر نمی‌بینیم.

شعار نمی‌دهیم

وی اضافه کرد: با این حال سریال فضایی دارد که مخاطب را به این فضا نزدیک می‌کنیم بدون اینکه لزوما شعاری بدهیم.

سام در پاسخ به پرسشی درباره حضور بازیگر کودک سریال «مرضیه» توضیح داد: من عاشق بچه‌ها هستم و معمولا در سریال هایم از حضورشان بهره می‌گیرم، شایلین از دخترهای بااستعداد و باهوش است. من سر «بیقرار» هم بازیگر کودکی داشتم که بسیار درخشان بازی  کرد و حتی حرفه ای‌ها را تحت تاثیر قرار داد.

وی از اولین حضور ترلان پروانه در سریالی با همکاری خودش یاد کرد و گفت: اولین کوچولویی که با من کار کرد ترلان پروانه بود البته آن زمان من کارگردان نبودم اما چون کارگردان خیلی حوصله نداشت او را به من سپرده بود.

این کارگردان درباره ترکیب بازیگران «مرضیه» نیز عنوان کرد: در این سریال کوچکترین نقش‌ها پیچیدگی‌ای دارد و نمی‌توان گفت چه کسی نقش یک است. نقش دکتر بهزادی که داریوش ارجمند بازی می‌کند و یا نقش قهرمان والیبالی که گوهر خیراندیش بازی می‌کند پیچیدگی‌هایی دارند که بازیگر را راغب می‌کند که نقش را بازی کند.

نمایان شدن یک فساد اقتصادی در قصه

وی درباره حضور برخی از بازیگران در نقش خبرنگار در این سریال نیز گفت: امیرحسین صدیق و پژمان بازغی هر دو نقش خبرنگار را بازی می‌کنند. قصه ما به یک مساله اجتماعی برمی گردد.یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ در سریال نمایان می‌شود که خانواده‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد و خانواده‌ای که شاد و عاشق هستند بر اثر آن متلاشی می‌شوند.

سام در پایان درباره امکان پخش و تصویربرداری همزمان «مرضیه» که این روزها در حال ساخت است، یادآور شد: هم اکنون مونتاژ، موسیقی و صداگذاری سریال همزمان انجام می‌شود.

  • منبع خبر : مهر