پرسپولیس می‌تواند باز هم فینالیست آسیا شود
پرسپولیس می‌تواند باز هم فینالیست آسیا شود
یک پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید این تیم می‌تواند دوباره فینالیست آسیا شود.

پرسپولیس می‌تواند باز هم فینالیست آسیا شود

به گزارش واحد ورزشی خبرگزاری صبح اقتصاد جواد منافی درباره پیروزی پرسپولیس برابر گوای هند اظهار کرد: طبیعی بود که گوا در زمین خودش به دنبال امتیاز باشد و به همین خاطر تمام فضاها را بسته بود اما پرسپولیس تیم هجومی است و با استفاده از بازیکنان تاثیرگذار خود، دفاع حریف را به خوبی برهم می‌زد و فرصت گلزنی ایجاد می‌کرد.

او افزود: در طول بازی گوا به خوبی در یک سوم دفاعی  خود کار می‌کرد و با تمرکز روی کارهای دفاعی سعی داشت اجازه ندهد پرسپولیس فرصت گلزنی ایجاد کند. با این حال پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت و از سمت چپ و راست فرصت گلزنی ایجا می‌کرد. با وجود فرصت‌های گل فراوان باز هم شاهد این بودیم که مهاجمان فرصت گلزنی را از دست می‌دهند. در طول بازی مهدی ترابی و وحید امیری واقعا عملکرد خوبی داشتند و در سمت راست هم سیامک نعمتی عملکرد خیلی خوبی داشت.

منافی درباره گلی که پرسپولیس دریافت کرد هم گفت: دقیقا به همان شکل که در دیدار برابر الریان دروازه پرسپولیس باز شد، در این دیدار هم باز هم گل خورد و این نشان می‌دهد که روی ضربات ایستگاهی باید بیش‌تر کار شود. در هر صورت بعد از گل مهم این بود که پرسپولیس باز هم بازی هجومی را در دستور کار خود قرار دهد که همین اتفاق رخ داد و با ایجاد فرصت‌های گل متعدد در نهایت تیم حریف مجبور به ارتکاب خطای پنالتی شد.

او هم‌چنین گفت: بر خلاف بازی‌های قبلی در این دیدار پرسپولیس با دو مهاجم بازی می‌کرد که نشان دهد برای این که تعداد گل زیادی وارد زمین شده و می‌خواست هماهنگی خوبی میان آل‌کثیر و مغانلو ایجاد کند تا در بازی‌های بعدی از آن‌ها بهره ببرد.

این پیشکست تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه درباره عمکرد حامد لک هم گفت: بعد از گلی که وارد دروازه پرسپولیس شد، لک یک فرصت بسیار خوب را از حریف گرفت و همین امر روحیه تیم را برگرداند تا تیم به بازی هجومی خود ادامه دهد.

او ادامه داد: در نیمه دوم بازی باز هم شاهد بودیم که پرسپولیس فرصت گلزنی خلق کرد اما بی‌دقتی مهاجمان باعث شد فرصت‌ها یک به یک از دست برود. با این حال با ۹ امتیاز در صدر جدول هستیم و نشان دادیم تیم‌های غرب آسیا توان رقابت با پرسپولیس را ندارند. این تیم‌ها حتی توان رقابت با استقلال، فولاد و تراکتور را هم ندارند.

منافی درباره گلزنی سید جلال حسینی هم گفت: از اول فصل پرسپولیس مشکل گلزنی توسط مهاجمان داشت اما با ورود عیسی آل‌کثیر کمی مشکل حل شد اما باز هم می‌بینیم که مهاجمان در گلزنی موفق نیستند. بازیکن تمام کننده و ششدانگ نداریم و امیدوارم این مشکل حل شود. اگر از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود، در هر بازی می‌توانیم چند گل به رقبا بزنیم.

او در پایان در پاسخ به این سوال که  آیا پرسپولیس می‌تواند به فینال لیگ قهرمانان برسد؟ اظهار کرد: با این شرایط من خیلی امیدوار هستم. امسال بازیکنان خوبی داریم و دست پرسپولیس باز است. امیدوارم فینالیست شویم. در غرب آسیا فقط یکی دو تیم توان رقابت با پرسپولیس را دارند و همانطور که گفتم سایر تیم‌های ایرانی هم از تیم‌های حاشیه خلیج فارس بهتر هستند. حتی استقلال، حتی فولاد و حتی تراکتور فوتبال بسیار خوبی بازی می‌کنند.

  • منبع خبر : ایسنا