پرمخاطب‌ترین فیلم جدید سینما کدام است؟
پرمخاطب‌ترین فیلم جدید سینما کدام است؟
در میان فیلم‌های جدیدی که از یک هفته گذشته بر پرده اکران رفته‌اند، «کلوپ همسران» بیشترین مخاطب‌ را در آخرین روزهای تابستان به سینماها کشاند.

به گزارش واحد فرهنگی خبرگزاری صبح اقتصاد این فیلم کمدی به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده به همراه «شاه کش»، «مردی بدون سایه» و «کروکودیل» از هفته گذشته اکران شد که در طول یک هفته نمایش خود حدود ۴۶هزار نفر مخاطب با ۵۷۹میلیون تومان فروش داشته است.

محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، شقایق فراهانی، محمدرضا هدایتی، علی انصاریان، بیژن بنفشه‌خواه، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه با هنرمندی گوهر خیراندیش در این فیلم که با رده بندی سنی +۱۵ سال اکران شده، بازی کرده‌اند.

بر اساس آمار فروش و اطلاعاتی که در سامانه فروش سینمای ایران ثبت شده، فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان که به روابط عاطفی و زناشویی انسان معاصر می‌پردازد، با رده‌بندی سنی +۱۲ از ۲۷ شهریورماه اکران شده و تا امروز حدود ۳۹۶ میلیون تومان فروش و حدود ۳۱هزار مخاطب در ۸۹ سینمای کشور داشته است.

فیلم سینمایی «شاه‌کش» دومین ساخته سینمایی وحید امیرخانی یک درام معمایی_اجتماعی است که با رده بندی +۱۲ سال در طول یک هفته اکران خود حدود ۳۳۴میلیون تومان فروش داشته و حدود ۲۷هزار تماشاگر در ۱۱۴ سینما به تماشای آن نشستند.

فیلم دیگری که از ۲۷ شهریورماه بر پرده سینماها آمد، «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور است که مضمونی پلیسی و اکشن دارد. این فیلم سینمایی که رده بندی سنی +۱۵ سال دارد تا امروز با حدود هشت هزار تماشاگر مبلغی حدود ۱۰۳میلیون تومان فروش داشته است.

فیلم «شکستن همزمان بیست استخوان» به کارگردانی جمشید محمودی که روایتی از یک خانواده افغان مهاجر در تهران است و از ۲۲ شهریورماه نمایش خود را آغاز کرده، تا امروز حدود ۱۸۵ میلیون تومان فروش داشته و حدود ۱۶هزار مخاطب در ۵۷ سینما به تماشای آن نشستند.

«روسی» ساخته امیر حسین ثقفی با محدودیت سنی +۱۵ در پنجمین هفته اکران خود با حدود ۶۱هزار مخاطب ۷۵۰میلیون تومان فروش داشته است.

همچنین از میان دیگر فیلم‌های روی پرده «ایده اصلی» آزیتا موگویی با حدود ۲۸۵ هزار مخاطب و «جانان» ساخته کامران قدکچیان تنابنده با حدود ۳۷هزار تماشاگر در هفتمین هفته اکران خود به ترتیب مبلغی حدود سه میلیارد تومان و ۳۷۰میلیون تومان فروش داشته‌اند.

فیلم سینمایی «قسم» ساخته محسن تنابنده در هشتمین هفته اکران خود فروشی بالغ بر ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان داشته و حدود ۲۱۱هزار نفر برای تماشای آن به سینماها رفته‌اند.

فیلم «سرکوب» به کارگردانی رضا گوران با حدود ۷۳هزار تماشاگر و تنها فیلم کودک روی پرده هم با نام «تپلی و من» ساخته حسین قناعت با حدود ۱۵۵هزار تماشاگر در نهمین هفته اکران خود به ترتیب حدود ۹۵۰میلیون تومان و یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان فروش داشته‌اند.

همچنین فیلم‌ «چاقی» راما قویدل با حدود ۲۸۰میلیون تومان فروش و ۲۴هزار مخاطب، «برمودا» رهبر قنبری با حدود ۳۶میلیون تومان فروش و ۴هزار مخاطب، «صدای منو می‌شنوید» صادق آشتیانی‌پور باحدود ۳میلیون تومان فروش و ۳۰۰مخاطب و «قصر شیرین» رضا میرکریمی سه میلیارد تومان فروش و ۲۸۲هزار مخاطب به اکران در سرگروه‌های سینمایی خود پایان دادند.

از امروز چهارشنبه سوم مهرماه فیلم‌های «ماجرای نیمروز ۲» محمدحسین مهدویان در گروه آزادی، «پیلوت» ابراهیم ابراهیمیان در گروه زندگی و «آبی به رنگ آسمان» امیر رفیعی نیز در گروه آزاد نمایش داده می‌شوند.

  • منبع خبر : ایسنا