پرواز تهران _صربستان ۱۴ میلیون تومان شد
پرواز تهران _صربستان ۱۴ میلیون تومان شد

بگراد پایتخت صربستان مدتی پس از لغو ویزا، جزو سفرهای ارزان قیمت ایرانی ها بود اما حالا مسافران این کشور باید بلیت پرواز آن را با شرکت ایرانی به قیمت ۱۴ میلیون تومان خریداری کنند.  نرخی که هواپیمایی ایرانی برای پرواز تهران به بلگراد تعیین کرده است ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که […]

بگراد پایتخت صربستان مدتی پس از لغو ویزا، جزو سفرهای ارزان قیمت ایرانی ها بود اما حالا مسافران این کشور باید بلیت پرواز آن را با شرکت ایرانی به قیمت ۱۴ میلیون تومان خریداری کنند.

 نرخی که هواپیمایی ایرانی برای پرواز تهران به بلگراد تعیین کرده است ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که در برخی از ساعت ها و روزها این رقم بیشتر نیز می شود.  پروازهای دیگر به سمت بلگراد با شرکت های هواپیمایی خارجی که یک توقف معمولا ۵ تا ده ساعته نیز دارند به قیمت ارزان تری فروخته می شوند. نرخ ۳ تا ۱۰ میلیون تومانی بلیت هواپیما از تهران به بلگراد با ۱۰ یا ۲۲ ساعت توقف در شهرهایی که شرکت های هواپیمایی خارجی تعیین می کنند انواع دیگر نرخ برای این مسیر پروازی است.   مسافران در این مسیر می بایست نیمه شب پرواز کرده و زمانی که نصف روز را از  دست داده اند به بلگراد برسند.

شرکت های ایرانی برای سفر تهرانی ها از پایتخت به شهر تفلیس در کشور گرجستان وبرگشت نیز سه میلیون تومان نرخ تعیین کرده اند. گرجستان هم مانند صربستان جزو مقاصد گردشگری جدید ایرانی ها بود که به تازگی لغو ویزا کرده است و جزو سفرهای ارزان ایرانی ها به حساب می آمد. نرخ بلیت شرکت های خارجی برای انجام این سفر تا ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز تعیین شده است.البته با دو توقف در دو کشور که چیزی حدود ۱۵ تا ۲۵ ساعت زمان از مسافران می گیرد!

افزایش نرخ بلیت برای پروازها تنها به مقاصد نزدیک محدود نیست بلکه مقاصد دورتر نیز از این قاعده پیروی می کنند به نحوی که اکنون باید بلیت تهران_ کانادا را از ۱۴ میلیون تا ۳۵ میلیون تومان با ۲۰ ساعت توقف در هر یک از مسیرهای رفت و یا برگشت خریداری کرد.