پرواز مستقیم تهران-استانبول از ۳۱ تیرماه از سرگرفته می‌شود
پرواز مستقیم تهران-استانبول از ۳۱ تیرماه از سرگرفته می‌شود
پرواز مستقیم تهران-استانبول که تحت تاثیر پاندمی کرونا متوقف شده بود، از تاریخ ۳۱ تیرماه توسط یک ایرلاین ایرانی و یک ایرلاین ترک از سر گرفته می‌شود.

به گزارش واحد سیاسی خبرگزاری صبح اقتصاد در حالی که ترکیه مرزهای هوایی خود را به دلیل پاندمی کرونا، از ابتدای اسفندماه امسال بسته بود، بعد از سفر دیشب محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه که در آن هیئتی از مقامات ارشد صنعت هوایی کشورمان نیز حضور داشتند، با ازسرگیری پروازهای مستقیم میان تهران-استانبول موافقت شد.” پرواز مستقیم تهران-استانبول از ۳۱ تیرماه از سرگرفته می‌شود”

بر این اساس پروازهای مستقیم تهران-استانبول با حضور ایرلاین‌های ایرانی و ترکیه‌ای از ۳۱ تیرماه شروع می‌شود؛ این در حالی است که تا پیش از این تاریخ، پروازهای استانبول از تهران به صورت غیر مستقیم و با پروازهای قطرایرویز از تهران-دوحه-استانبول و با قیمت‌های بین ۱۰ تا ۱۴ میلیون تومان (یک طرفه) انجام می‌شد.

قیمت بلیت پرواز ایرلاین ایرانی برای تهران-استانبول در ۳۱ تیرماه، در حال حاضر ۱.۴ تا ۱.۵ میلیون تومان و ایرلاین ترک نیز از ۱.۹ تا ۳.۶ میلیون تومان (فقط یک طرفه) است.” پرواز مستقیم تهران-استانبول از ۳۱ تیرماه از سرگرفته می‌شود”

به ایران و شیوع آن در شهرهای مختلف، تاثیر خود را بر سفر و تورهای مسافرتی نیز گذاشته است. کشورهای همسایه که با ایران مرز زمینی مشترک دارند، بعد از اطلاع از اخبار مبتلایان به کرونا، اقدام به بستن مرزهای زمینی و لغو پروازها کرده‌اند. سایر کشورهای منطقه که به‌نوعی مقصد سفر ایرانی‌ها بوده‌اند، محدودیت‌هایی برای سفر اتباع ایرانی اعمال کرده‌اند.

در شرایط فعلی توصیه می‌شود از هرگونه سفر غیرضروری داخلی یا خارجی بپرهیزید. اما در ادامه این مقاله از کجارو از محدودیت‌های اعمال شده برای ورود ایرانی‌ها به کشورهای مختلف، آخرین وضعیت مرزهای زمینی و هوایی ایران با کشورهای دیگر و آخرین وضعیت فعالیت ایرلاین‌های خارجی خواهیم گفت.

  • منبع خبر : مهر